llatino 0 Postad 25 Februari , 2010 hej, jag undrar vad ni tycker att en styrpulpetbåt ska ha, mittenpulpet eller ska den ha styrpulpet längst till höger? vad är mer praktiskt? själv tycker jag att mittenpulpet är ett alternativ då det blir mindre trångt och man slipper trängas så mycket, det tar till en viss del mer plats men... En annan sak med mittenpulpet är att om man åker ensam i båten så lutar ju alltid båten när man har styrpulpet på höger sida, men inte i mitten, för då sitter man ju i mitten. Vad tycker ni?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 27 Februari , 2010 Har haft/har både sidopulpet och mittpulpet och jag tycker att mittpulpet är att föredra. Man sitter mitt i båten och får bättre balans när man är ensam. Förare och passagerare kan röra sig i båten oberoende av varandra. Vid fiske har man också en helt annan rörelsefrihet med mittpulpet. Nackdelen är, om man som jag har en relativt smal båt, det blir en något trång passage på sidorna om mittpulpeten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser