pigglos 0 Postad 22 Februari , 2010 Är det någon som har tips om en hur man får till en supstuga på en Ohlson 22? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DaBone 0 Postad 22 Februari , 2010 Ja, du kan ju slänga ner lite wiskey och öl i ruffen och bjuda med lite vänner på en tur, så kan det bli en ordentlig supstuga kanske? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stream 1 Postad 23 Februari , 2010 Jag tog en liten pressening med öljetter runtom från Clas Ohlson och lade den över bommen, fäst med gummicord i mantåget. Funkar helt OK. Annars är det nog ingen match att sy en supstuga i kapellväv. Men det kan vara en idé att göra en prototyp av billig pressening först. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stream 1 Postad 23 Februari , 2010 Såhär ser det ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pheubus 2 Postad 23 Februari , 2010 Allt går från att spänna upp en pressening över boomen, till att sy ett kapell själv till att anlita en kapellmakare. Hur mkt får det kosta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 24 Februari , 2010 Jag sydde ett kapell till en av mina båtar av - vaxduk! Det var mycket enkelt men helt vattentätt och billig. För att spänna ut den så det blev ett riktigt tak så köpte jag långa smala lattor. La allt över bommen och spände ner det mot krokar som satt på utsidan av sittbrunnen. Det blev som den tunnel pg att lattorna är böjliga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pigglos 0 Postad 28 Februari , 2010 Tack för tipsen...ser jätte fint ut. Har varit inne på en typ pressening jag med men skulle vilja komma på någe bra så att man kan hålla värmen i sittbrunnen åxå. Jag har pratat med en kappelmakare och han menade på att det inte blir någe bra och snyggt pga att rufftaket går hela vägen ut till fribordet. Har inte Maxi likadant? Hur gör man på dom? Senast ändrad av pigglos | 28 februari 2010 | 23:41 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pigglos 0 Postad 16 Mars , 2010 Hittade en kille på mässan som hade lösningen, tack alla som tog sig tid med min fråga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 16 Mars , 2010 Jag hittade också en inte så dum och betydligt enklare lösning till min båt än jag själv hade tänkt ut hos http://www.kapellmakarna.se/sitbrunnskapellsida.htm Var det den du också såg? tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pigglos 0 Postad 17 Mars , 2010 Ja,typ. Om jag inte minns fel så var det kapellmakarna som ratade iden med sittbrunnskapell på en ohlson.....lustig. Men det där så ju bra ut. Killen jag pratade med på mässan kom ifrån Cover up kapellmakeri och håller till på Bullandö, dom har nåt sammarbete med en norsk firma vad jag förstår. Det kapellet han visade mej var riktigt snyggt med öppningsbart runt om samt fönster runt om och man hängde den över bommen med lattor som spänndes som ett tunneltält typ. Det fanns även en variant med bågar men den var lite dyrare, den jag blev presenterad för gick på ca 10.000kr resp 14.000kr www.coverup.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pigglos 0 Postad 17 Mars , 2010 Svårt att svara på, man vill ju betala så lite som möjligt och jag har ingen uppfattning om vad det borde kosta men man får väl betala vad det kostar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pheubus 2 Postad 23 Mars , 2010 Vilket tyg ska du välja? Om jag har förstått det rätt så är SunbrellaPlus det bästa tyget. Markilux37 har nog vart första valet massa år innan SunbrellaPlus kom. (Om det är någon som har en annan uppfattning så uppmuntras det) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pigglos 0 Postad 23 Mars , 2010 oj, måste man veta sånt också. Det blir nog något i all enkelhet tills jag får råd att anlita ett proffs. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser