Kustskepparen 0 Postad 20 Februari , 2010 Jag har en Watermaker, Dessalator 60. Den är förtillfället konserverad(nån speciell vätska i den), vilket vad jag fått förklarat betyder att om man väl börjar använda den så måste man köra den minst varannan vecka för det inte ska bildas alger o grejer i den. Det man dock kan göra är att konservera den igen om den inte ska användas igen på ett tag. Nu undrar jag helt enkelt hur denna konservering går till då jag planerar att börja använda den under en resa? Någon som har några erfarenheter att dela med sig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pheubus 2 Postad 21 Februari , 2010 Jag skulle försöka hitta en instruktionsmanual just för din modell eftersom handhavandet skiljer rätt mkt från modell/fabrikat. På de flesta modeller rekommenderas dock att man kör varannan dag ungefär. Varannan vecka låter väldigt mkt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kustskepparen 0 Postad 22 Februari , 2010 Hittade till slut en pdf-manual på nätet. Det svåra blir nog att htta själva steriliseringsvätskan som behövs. Samt att man borde sterilisera om systemet efter 6 månader. Misstänker att det dock inte gjorts på några år åtminstone. Blir att köra igång allt o lukta samt smaka på vattnet.. /C Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser