ciaraud 31 Postad 20 Februari , 2010 Vi kan få hjälp med inköp av en plotter av en kompis som ska till Boston, USA. Har dock svårt attt hitta någon återförsäljare av båtdelar, typ Erlandsson. Alla sökningar leder bara fram till företag som säljer båtar eller har service. Vet någon på forumet namet på någon stor båtaffär, antingen i Boston, eller namnet på en stor kedja som kan ha en affär i Boston också. Det hjälper inte att gå in på Lowance hemsida då de bara verkar ta upp generalagenterna (har bara en dealer i Sverige) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 20 Februari , 2010 En möjlighet vore väl att beställa via nätet, med leverans till den adress i Boston där din kompis ska bo? Eller är det så att du av olika anledningar inte gillar att beställa via nätet? EDIT: Glömde ju bort att svara på frågan också haha. Mystic kanske kan vara nåt? Ligger i Charlestown MA, och hör ihop med Boston, men avstånden har jag ingen som helst koll på Senast ändrad av KillerBoo | 20 februari 2010 | 15:21 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 20 Februari , 2010 Här har du West Marines (Amerikanska Hjertmans) butiker i Massachusetts: http://www.westmarine.com/webapp/wcs/stores/servlet/StoreOverviewPageView?St=&Db=DLRWMarine&Ci=boston&jspStoreDir=wm51&Com=adr&requesttype=find&UIn1=&Ds=&catalogId=10001&Name=L&langId=-1&findstores=overview&LIM=200&RT=lo&FromPage=StoreLocator&storeId=10001&ddkey=StoreLocatorCmd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter069 1 Postad 20 Februari , 2010 Hej, Har du kollat här? www.cactusnav.com/ Kan vara värt att jämföra innan man köper i USA. //Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 20 Februari , 2010 Tack för svar! Det verkar vara dåligt med dealers i Boston av någon orsak. Vi kan ske ska göra så att vi köper på en närbelägen affär och ber dom sända den till hotellet - bra idé. I USA kostar den plottern vi vill ha 15.200:-, i GB kostar den 18.900:- och i Sverige 21.500:-. Köper vi den i USA och dessutom två kort Navionics XL Gold så har vi plotter kort flera tusen kronor billigare än vad bara plottern kostar här. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
affi 0 Postad 20 Februari , 2010 Jag beställde min gps sjökort från www.boatersland.com när jag skulle till usa för två år sedan. Fick den levererad till hotellet på utsatt datum. Var lite orolig att den inte skulle komma fram i tid då jag bara skulle var där under tre dagar och sedan åka vidare, men allt funkade perfekt. /M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser