duxand 0 Postad 19 Februari , 2010 försäkringsbolaget försäkringsproduktion någon som har haft med dom att göra,, kolla upp premien på en imperial 260 fc 2475kr försäkringsvärde 200 000kr svenska sjö ska ha 3151kr så man blir ju lite sugen på att byta , men skulle vilja ha lite kött på benen innan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 19 Februari , 2010 Jag har min Uttern D66 försäkrad hos dem sen två år. Jag har dock inte behövt nyttja försäkringen så jag vet inte hur de hanterar en skada. Men de andra bolagen har inte en chans att hänga med på premien iaf. Kawasaki har ju sin märkesförsäkring för Jetski hos dem och jag antar att ett så stort företag inte tar några tveksamma försäkringsbolag som samarbetspartners. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
duxand 0 Postad 19 Februari , 2010 De är ju lite de man undrar hur dom är när de väl händer något för premien är ju oslagbar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Grundlurad 0 Postad 19 Februari , 2010 Jag har min snöskoter försäkrad hos dom och jag råkade knöla till den lite förra vintern och det var då inga problem när jag ville få den lagad iaf. Gick snabbt och enkelt. Är samma sak där med premierna, ganska stor skillnad. Dock får man ha trafikförsäkringen i ett vanligt bolag men resten hos dom. Min skoter skulle kosta hos länsförsäkringar över 6500 i helförsäkring medans försäkringsproduktion tar 2800 för allt utom trafik som kostar 1700 hos länsf. Alltså en skillnad på 2000kr. Dessutom så var självriskerna aningen lägre oxå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser