Gå till innehåll
fredag 27 september 2024
Gäst moderator

Allt för sjön - - MG på Stockholmsmässan

Rekommendera Poster

Gäst moderator

Hej alla forumsanvändare.

Nu slås snart portarna upp för ännu en härlig folkfest för oss båtgalna medmänniskor.
Jag talar givetvis om båtmässan i Stockholm.

Allt för sjön i Sthlm 6-14 Mars 2010.
En länk till den oficiella hemsidan ang mässan.
http://www.alltforsjon.se/common/category.aspx?id=7177

MG kommer givet vara närvarande i samband med LRF MEDIA mittemot huvudentrekassorna Monter AG:04 Det är samma plats som tidigare år.

Montern kommer bli snarlik den i GBG-mässan med viss touch-up. Ska bli spännande och se hur den kommer bli.

Troligen kommer det bli en härlig MG/LRF-MEDIA tävling liknande den i GBG men jag har i dagsläget ingen aning om vad det blir. Lena kommer nog med info så fort som det går.

Passa på och tjöta bort en stund i montern, träffa likasinande vänner från forumet och ha
så där gött som man bara kan ha på en båtmässa,
Många från MG och forumet kommer att vara i montern, passa på och tjöta lite med oss. Det är alltid lika roligt att få ett ansikte att koppla till profilen här på MG.

 

Väl mött på mässan.

/Mod



Senast ändrad av moderator | 14 mars 2010 | 19:53

331945.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sea_Ray 230 kommer och hälsar på på lördag 6/3. Sedan bär det vidare till Åland med Birka Paradise. Detta har blivit en tradition. Båtmässa och sedan ut på sjön ett dygn. Ett tips till er andra. Häng på. Det är kul att sitta i baren på kvällen och träffa andra som besökt mässan och gjort som vi och babbla båtar. Finns säkert platser kvar 6/2 så boka och snacka båt i baren.

Hoppas vi ses.



Senast ändrad av sea-ray_230 | 19 februari 2010 | 09:05

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Testar utförsgåvorna i Åre vecka 9, så jag dyker inte upp förrän lördag 13'e. Om jag inte får för stor abstinens och smiter in någon kväll i veckan.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

gissar att jag kommer upp både den 6 och den 13 mars. bruka bli två resor till mässan varje år. kolla ena helgen och ev handla lite helg 2. Kollar nog in Mgs monter då också.

/D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur i hela fridens namn orkar du med en Ålandskryssning efter en mässdag?  Strongt!  Efter en heldag på mässan är jag både plattfot och dement light.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Efter att ha stått i Yamahamonter varje dag ett par år så är det en baggis och jag är överlycklig att slippa montern. Skitjobbigt för ryggen. Det är därför alla utställare häger över båtar eller sitter sista timmarna. Häng på. Du verkar mycket rolig att diskutera medGlad

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jobbar den helgen, men skulle nog inte åkt ändå, är inte så förtjust i dessa flytande groggverandor, men vi kanske ses på mässan?  Brodera fast en MG-vimpel på tröjan så jag ser vem du är när jag passerar Yammahas monter Glad

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är det inte lång tid kvar! Ska bli kul. Självklart svänger man förbi MGs monter med tanke på hur mkt tid man lägger ner på bryggsnack :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Exakt! nu är det nära.. ska slänga i mig lite mat nu och sen bege mig mot älvsjö :)

Men kom gärna förbi och ta ett snicksnack :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nja, Yamaha ställer inte ut men jag åkte på att stå i Watskimontern på tisdag. Hälsa gärna på och handla riktigt mycket Glad

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Detta ska inte gå att missa denna gången! nu när man kommer in i huvudentrén så är detta det första ni ser :-) Välkomna!

post-1122-1394236263,197_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ska nog ta och hänga på på den där båtresan. låter kul att bubbla lite båt i baren.

Vi ses!

/Styrbjrn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul Styrbjörn. Jeans,vit tröja och Kavaj har jag. Hur känner jag igen dig?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

han har blårutig skjorta, lite luden och gul så klart ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kommer även att anlända till denna mässa i år fast då i privat bruk och inte i jobbbruk som på Göteborgs Mässan tidigare i år. Hoppas på mer segelbåtar och tillbehör. Och kanske stöter på någon kändis eller någon härifrån.

Jag kommer den 13mars under dagen i trängselen,få se om man kommer fram till maringuidens monter eller ej.

Vi ses (kanske)

 

//Kappseglarn: William



Senast ändrad av Kappseglarn | 07 mars 2010 | 11:56

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det bästa med besöket i MGs monter vara att man får ett par ansikten och självklart blev jag otroligt nöjd med att se att dom körde med Mac datorerGlad

Hoppas man kan få se fler ansikten där nästa helg. så skärp er nu alla båt mäniskor besök montern.

/Daniel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

en bild från Kryssningen som jag hade nöje att följa med på efter mässan. Tack alla som var med för en fantastisk resa.

Skärgården är fin så här års.

PS, det fanns mer en en MILF på den båten Skrattande

post-10007246-1394236264,0106_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Anlänt till alldeles nyss till Täby. Lyckats skotta mig en parkeringsplats för bilen. Slängde mig uttröttad på bingen och tog fram datorn för att kolla och justera kursen på min båt på Sailonline påväg moy Visby.

Tänkte plåga/förgylla (stryk det som ej passar) tillvaron för de som är på mässan på måndag och ev tisdag.

 

tommy

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi är ett gäng från Frösundavikens båtklubb i Bålsta som dyker upp den 12/3. Det där med MILF osv. Vi åker med våra MILFAR :-)  är också lite udda och kul.... Djupast dekolltage eller kortast kjol vinner !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ta det lungt bara så inte vissa hör dig här på MG att du kallar din fru MILF. Då kan du tydligen bli anmäld för sex trakaserierSkrattande

/Daniel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en biljett över...pm:a för mer info!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gjorde mässan igår, det blev många kassarn kataloger. Köpte även en hel del saker som inte var planerat. Men trevligt var det, gör nog om det nästa år.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...