Gå till innehåll
söndag 02 februari 2025
Gaidin

Servicedelar till gammal Suzuki

Rekommendera Poster

Nu har jag blitt med jolle och tänkta skramla liv i min gamla 3 hästars suzuki från 80-talet.

Så efter att ha snickrat ihop en pall, ställt den i hallen på övervåningen ovanpå en massa skyddspapp har jag nu hängt upp motorn och skuvat isär den.

Jag behöver impeller, packning och olja till backslaget. Postorder...  Kan man få tag i gamla sprängskisser? Hur vet jag hur mycket backslagsolja jag skall hälla i? Finns det annan olja som skall bytas? Jag har inte mekat med tvåtaktare sedan moppetiden så jag har nollkoll.

Sökt på forumet och nätet men hittar inget bra...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns en tjock manual på Clymer som heter Suzuki Outbord Shop Manual 2-140 hp outboards. Sök på det. Köpte min på Tradera. Kan finnas på Ebay. Annars så har du reservdelar på ett amerikanskt företag nånstans på nätet. Hade länken förut, men den är nu borta. Har lagt ut den här på MG förut. Sök!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Känns lite överdrivet att ta hem packning och impeller från USA. Borde man inte kunna använda en annan impeller, en kompatibel?

Kan man inte tillverka en packning själv med hjäp av kemikalier eller är det något jag drömt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...