kjellebilder 0 Postad 18 Februari , 2010 Hej alla. Har precis köpt en 32 fots båt, i den ligger det 2 st bensintankar med en sammanlagd rymd av 630 liter. Min fråga är lika enkel som självklar; hur gör man för att förhindra att någon slangar ur bensinen? Jag har svårt att tro att jag skulle märka om någon tog 25-50 liter ur varje tank, ett par ggr /säsong. Hur har ni gjort? Mvh Kjell Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 18 Februari , 2010 Montera en perforerad ståltratt i röret, Vi har det på våra lastbilar. Iofs, originaltillbehör ,men det går väl alltid att lösa med lite fantasi. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 18 Februari , 2010 Hej och grattis till båtköpet! Det är i och för sig inte så lätt att slanga bränsle från en båt. För sitter påfyllningen i överkant av tanken så är det like meckigt att få ner en sugslang. Har du ocskå båten i en marina med kända båtägare så lär de automatiskt hålla ett öga på din båt. Jag tänker inte skriva hur man slangar bränsle från din båt för jag vill inte lära någon detta. Givetvis kan du sätta ett grovmaskigt nät i inslangen för att undvika ifall hum hum är ute och försöker. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 18 Februari , 2010 Jag monterade låsbart tanklock. Innan dess hade jag planer på en stor kulventil någonstans mellan tanklock och tanken (dold då på insidan givetvis) Jag hade även planer på att byta plats på locken för bränsle och waste... Kul att se minen på den som försöker slanga med munnen när han upptäcker vad det är i tanken... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kjellebilder 0 Postad 18 Februari , 2010 Jag tänkte först märka locken med diesel men tänkte ett steg till; om man kom till båtmacken och personalen skulle läsa och inte lyssna skulle det vara förödande. Men din ide är ganska kul.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 22 Februari , 2010 Åk till Biltema o köp deras fjäder Du skruvar ned i påfyllnadsslangen, kostar kring hundralappen o funkar.Spiralfjäder hindrar effektivt slangning.........inga problem med slangning i mina två båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser