jkjk 0 Postad 17 Februari , 2010 Hej! Jag har en yamaha 40hk 3 cyl. från 97, som inte har trim/tilt som jag nu vill ha! Har varit på YAMAHA och kollat vad dom ska ha för detta kalas, lite mer än vad jag hade tänkt mig (37 500 kr). Men har hittat ett allternativ som jag undrar om någon har hört talas/testat, har någon det så ar jag tacksamm för alla svar jag kan få. www.cook-mfg.com Eller om det finns något annat allternativ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 18 Februari , 2010 dessa fungerar mycket bra. dessutom får du lite mer setback på motorn dvs att motorn flyttas bak ca en decimeter och det gör i allafall i teorin att båten går lite fortare och motorn kan höjas lite mer utan att proppellern tappar fästet. Ett annat alternativ kan vara att leta på blocket efter nån som säljer en defekt yamaha 40 eller 50hk motor som du kan köpa billigt. Ta sen det du behöver och annonsera sen ut de delar som fungerar och har ett värde tex drev powerhead motorkåpa mm så får du igen endel pengar och powertrimmet blir inte så dyrt. får du tag i en 50hk så kan du dessutom ta förgasarna och få 10hk till. Lycka till /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jkjk 0 Postad 19 Februari , 2010 Tackar!!!! jag har hört att motorn måste vara annpassad för trim/tilt för att fungera? Eller är alla motorer annpassade för trim/tilt från början? mvh/ En som inte har en aning!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 20 Februari , 2010 får du tag i en beggad med p o t byt hela motorfästet så har du allt du behöver förutom att du måsta ha ett reglage med p o t knapp och kanske dra ett par kablar extra imellan om det inte är förberett vilket jag tror att det är. om du inte har rätt reglage kan du ju bara sätta en p o t knapp nånstans på instrument panelen. /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser