Gå till innehåll
fredag 17 januari 2025
scharab

motorbyte - Handlar nu om Kinamotorer och dess kvalite.

Rekommendera Poster

Nu är Kina - debatten igång !! IGEN !!, hett ämne.

Hade jag en fråga ang. kinaprodukter så vet i f.. om jag tog upp det på detta Forum, men vad jag kan förstår så kör alla här med Kina - motorer och har ERFARENHET av dessa med tanke på alla expertutlåtande som kommer fram, eller ? kanske är det någon annan som hört från en kompis bekant som hört det av en annan ?? eller vad handlar det om alla vet att det är problem men ingen vill köpa dem, vad kommer erfarenheten ifrån ?, visst är det så att man får vad man betalar för för så var det även med de Japanska bilarna en gång!!.

Är inte emot prylar från Kina för då fanns det inget att köpa eller ? kan väl själv tycka att de inte behöver märka varor med Made in Kina utan i stället märka varor i de undantagsfall de inte kommer därifrån.

Därmed inte sagt att dessa prylar är problemfria, men det är ju inte produkter tillv. i andra världsdelar heller vad jag kan se på detta Forum.

mvh Inge A

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Går inte kategorisera Kina prylar som skit eller bra.

Finns allt möjligt

Exempel på bra prylar

• Sony-Ericson mobiltelefoner
  • Iphone (mobiltelefon)
  • HP bärbara datorer

Men finns massor med skit och ofta är det kopior eller plagiat som köparen ska lockas att tro att det är motsvarande kvalitetsnivåer från Sverige eller andra kvalitets riktiga tillverkare.

Miljön och arbetsmiljö är ofta eftersatt och som köpare har du då tagit parti för att det är helt ok bara miljön i Sverige är ok så gör det inget om tillverkningen skitar ned deras land.

Det man inte ser har man inte ont av. Tungan

Finns en hel del att läsa om detta och borde tillhöra allmänbildningen att veta hur de saker man konsumerar tas fram.

Lär väll knappast omvända någon på detta forum men har min egna bild rätt så klar för mig.

Skulle aldrig köpa en billig Kina tillverkad motor.

::Harry::

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är ett tag sedan det hände något in denna tråd. Försöker i alla fall. Kan konstatera att det finns kritiska synpunkter om lågprismotorerna från Kina.

Det är emellertid märkligt att dessa motorer (TD Power Marin, RRUN) bara tycks säljas av mindre diverseföretag. Har haft en del kontakt med dessa och det förefaller som om de arbeter med motorerna på deltid. Tycks inte finnas någon riktig vilja att ens sälja motorerna. Om de inte lägger någon möda på försäljningen, hur blir det då med garantiåtaganden och service?

Om nu motorerna har blivit bättre sedan förra året (det finns sådana indikationer) är det beklagligt att generalagenten i Sverige inte sköter agenturen. Motorerna TD Power Marin, och som i Sverige marknadsförs under namnet RRUN, säljs i hela världen. Tycker nog att motorn borde få en chans genom ett mer seriöst återförsäljarled i Sverige.

Återigen, finns det någon som har erfarenhet av RRUN som marinmotor?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En bekant till mig monterade in en i sin snipa under den gångna vintern. Han är väldigt nöjd än så länge, men det har inte blivit så många timmar för honom i år p.g.a. vädret. Vi får se om några år hur det är.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...