defusor 0 Postad 16 Februari , 2010 undrar om nån har några erfarenheter eller synpunkter om det skulle räcka med en mercury 50 hk 4tackt på en uttern 6000 funderar på att byta ut min 75a Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 17 Februari , 2010 Erfarenhet har jag inte men väl synpunkter. Du vet ju hur din Uttern gick/går med 75:n. Tänk dig då att ta bort ca 1/3 av effekten. Hur mycket blir det kvar. Gör jag en bildlig jämnförelse, knappt en tummetott. Har du båten tom, dvs du inte såsom jag hade båten full med en massa bra att ha grejer och är ensam ute. Så kan det räcka med en 50:a, men hum hum trot. Jag vet att jag hade lite väl mycket hängande på akterspegeln, Honda 90. Men båten gick bra, orkade ur sjöarna och strulade inte heller på annat sätt. Varför jag inte skulle sätta på något under 75 hk på en Uttern 6000. (En 80:a ansåg de flesta försäkriingsbolagen var ok, men 90 var i det mesta laget).mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser