toye 0 Postad 14 Februari , 2010 Tjenare. Köpte mig en Yamaha 8 hk som ska sitta på en gummibåt. Enligt säljaren är den från -85. Enligt Marinshopens guide så får jag det till en -78 eller -80. Troligtvis en -78. Om han nu har fel angående årsmodellen gör det mig inte så mycket (prutade ner priset rejält ). Men bra att veta när man ska meka. Är det bokstaven S i själva serienr. som avgör årsmodellen eller är det bokstaven U nere i vänstra hörnet som gäller? S:et borde väl stå för kort rigg va? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toye 0 Postad 14 Februari , 2010 mer bilder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toye 0 Postad 14 Februari , 2010 ännu mer bilder! Kan man bara lägga in en bild i varje inlägg? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ingen 0 Postad 14 Februari , 2010 Hej ! känner inte till yamaha, men det är ju inte ovanligt att man ser felaktiga angivelse ang. årsmodell på motorer som är till salu. har sett 60 tals motorer som utgetts för 80-talare. mvh. Inge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 14 Februari , 2010 S står för kortrigg å U står för årsmodell 78a. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toye 0 Postad 14 Februari , 2010 Tack för den informationen! Som jag trodde då. Hehe, motorn är ju lika gammal som mig då Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 14 Februari , 2010 Det är inte en 85:a, då hade Yamaha bytt till en annan dekor på kåpan. Texten var bland annat större. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser