rotorp 0 Postad 14 Februari , 2010 Hittade denna när vi var ute och vinterpromenerade på isarna. Skapligt fastfrusen kan man säga. Hoppas den har klarat sig från skador. Precis ända upp till motorkåpan har isen lagt sig. Lite synd för en sådan snurra är välan inte gratis kan tänka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 14 Februari , 2010 Hmm dom där motordrivna isflaken varar länge i år Men seriöst bryr sig inte ägarna om sina båtar??? Kan ju vara oförutsägbara omständigheter som gjort att ägaren helt enklet inte kan ta hand om båten. Men varje år är det likadant alltid ett gäng som blir liggande, några klarar sig andra sjunker, synd tycker ja.. !!!MVH REXCO!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 14 Februari , 2010 Trenden har väl varit att det är för lätt att få lån på båtar,bilar (lyxkonsumtionsvaror) så att ägaren inte värderar pengarna som ligger i objektet? Det ordnar sig tänker nog många nybåtsägare. Sen får man efteråt ta konsekvenserna av sin oaktsamhet. Tyvärr så blir kontentan att vi alla får betala mer i premier hos försäkringsbolagen. Det finns säkert de som tar tillfället i akt och förnyar sin motor genom att dumpa den till våren från akterspegeln och stöldanmäler istället för att ta reparationskostnaderna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 14 Februari , 2010 Ingen större risk att den blir stulen i alla fall! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 14 Februari , 2010 Ägaren kanske inte förstått skillnaden mellan konservering och djupfrysning.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 14 Februari , 2010 Tror det är det ända pluset..! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 15 Februari , 2010 Frysskador brukar vara luriga att få ut på försäkringen. Lättare med stulen motor. OBS ingen rekomendation men sneda regler inbjuder till fel hantering. Båten på bilden kan bero på slarv eller så är den borthlömd då ägaren blivit sjuk eller dyligt. Men visst finnst det klantar som aldrig skulle ha båt. /Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RikardE 265 Postad 15 Februari , 2010 Vadå synd? Det har ju pratats länge om att frysa ner människor.. Detta borde ju fungera på samma sätt.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 234 Postad 15 Februari , 2010 Sneda regler?!! Jag vill inte vara med att betala den här snubben/snubbans motor på min försäkring. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 15 Februari , 2010 Nej inte jag heller men istället för mindre kostsam reparation så får du vara med och betala stulen motor då detta täcks av försäkringen. Många båtförsäkringar saknar det som i bilvärlden kallas maskinskadeförsäkring. Därför tror jag att en hel del stulna motorer inter blir stulna utan är försäkringsbedrägerier då man upptäcker bristen i båtförsäkringen. Tipps att kolla upp båtförsäkringen så den täcker motorhaverier som inte uppstått genom kollision eller brand. Min försäkring täcker numera även motorhaverier. Hade själv ett drevhaveri 2005 som inte täcktes av försäkringen. Glad överraskning. mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 15 Februari , 2010 Precis som jag skrev i mitt inlägg tidigare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 15 Februari , 2010 Helt rätt, missade en del av ditt inlägg. mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 16 Februari , 2010 Tror inte det är så många som väljer att göra försökringsbedrägeri i en sån situation. Har du något som styrker det? De flesta är nog hederliga dock slarviga människor. Om det trots allt finns folk som gör bedrägerier på sina fastfrusna motorer så lär det vara i sån liten omfattning att det knappt märks för oss övriga. /Vad vet jag! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser