Gå till innehåll
lördag 19 april 2025
RudeBella

Motorbyte Bella 601 HT

Rekommendera Poster

Då kör vi en inte helt ovanlig fråga igen. Snart säsong igen o intressant fundera kring ny snurra. Idag 2-takts v4 på 115 kusar. Men skulle sitta fint med nåt nytt :)

Jag har sett nån som haft 135 optimax på likadan båt, samt 175 hk tvåtakt. Även sett 90hk 4-takt.  Det jag har inom rimligt avstånd är yamaha, suzuki, mercury och honda.

Jag undrar om typ suzuki 140 (186kg) eller 135 optimax (200kg) blir för tungt för båten eller om det kan funka. Skulle vilja ha lite mer än de 115 som nu sitter om man likt ska byta. Eller är årets nyhet 125 optimax det optimala?

Jag gillar ju som sagt när det skjuter ifrån lite ;) Vore kul höra lite om suzuki 140......bra vikt o vettigt pris.......kan man ju även ta med sig om man vill byta båt nån gång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Båten är godkänd för 150hk och vi har en johonson 150hk på vår bella 601 ht. Den väger ca 170 kg och det är inga problem även om den kan se lite baktung ut när den ligger stilla. Finns folk som har upp till 225 hk på dessa båtar men jag förstår inte varför då båten börjar överplana efter 30 knop. Dvs. 125hk är nog lagom men det lär inte va allt för stor skillnad jämfört med 115hk.

Senast ändrad av luugen | 15 februari 2010 | 14:03

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...