Gå till innehåll
torsdag 09 januari 2025
CaptainH

Vad vi ha av MG på båtmässorna

Rekommendera Poster

Visst är det något särskilt med BÅTMÄSSAN!!!! Den är ett riktigt vårtecken!

Jag tycker som andra medlemmar skrivit om i en annan tråd att MG:s monter på Göteborgsmässan var blek!!

Jag tycker denn sajt är trevlig och bra. Har finns möjligheter till utveckling! MG gör lite mer reklam för denna sida det är den väl värd!!!!

Här är några förslag från mig:

Satsa lite, ta dit några aktiva skribenter med namnskylt på så man vet vem dom är och låt dom snacka med andra likasinnande!

Gör ett MG seminarieum liknande det som STSS gjorde om Tjörn Runt vilket var jättetrevligt!

Ge rabatt till oss medlemmar om vi prenumererar på flera av era tidningar.

Jag vill att vi medlemmar talar om för MG vad som var bra i montern, vad som kan bli bättre och vad som saknades.

Kom igen Ringhede, Westfjord och ni andra beskriv vad ni vill ha av MG på båtmässorna!

Admin mfl vad vill ni att vi medlemmar ska gör på mässan i er monter?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har märkt av detta, du är inte ensam om att tycka det. har stått i montern lördag söndag förra veckan och står idag och imorgon. tills stockholmsmässan kommer det komma upp lite mer reklam för MG. :-)

dock har jag själv märkt det det är inte så många som riktigt vågar komma fram och säga vem man är. det har kommit en del och en och annan känner man igen namnet på.

MVH Gedda

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag tycker först å främst att upp med en rejäl skyllt eller banderoller som visar att det är maringuidens monter.

Sen så när jag var där i måndags å försökte få kontakt med någon av de två så kändes det att det var roligare att skicka sms......fast jag kanske är en sån som ingen vill prata med......

En bra sak att ha är ett hörne med ett stå bord å nått snacks där vi medlemmar kan stå å prata.

Klart att allt kostar pengar,men istället för en pall med tidningar så kunde man fått in folket i montern.

Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Matrix

Det första jag fick när jag besökte montern igår var en stor kram av den trevliga personalen som stod vakt just då.Flört

Sedan vill jag tillägga att tidigare år har det varit mycket mera monter av det hela, jag minns 2006 tror jag det var då jag själv stod där precis som Gedda gör iår, då hade vi stora orangea banderoller och fonder som var som fiskarstugorna utefter västkusten, det var tider det.

Men de nya ägarna ser troligen inte möjligheterna med att locka prenumeranter på samma sätt som vi besökare kanske gör när vi knappt hittar till montern?Rynkar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

som jag tidigare sagt så kommer det att bli mer fokus även på MG på älvsjö-mässan. att det inte varit så mycket fokus på MG är en rejäl miss som vi ska försöka ta igen i sthlm. men jag kommer att vara i montern så har ni vägarna förbi imorgon så var inte rädda att kika fram och säga hej!

mvh Gedda

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var MG på mässan? det missade jag helt, saknade även mässkatalogen där man kan se var olika utställare finns.

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle logga in i MGs monter för att få mig en tidning, Jag gick förbi montern 4ggr och sneglade lite, tillslut frågade jag mig fram och blev mäkta förvånad över att det faktiskt var den montern. Dåligt med reklam alltså, dock trevliga utställare, och tidningen den fick jag:)

Tack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varit på mässan tre ggr denna vecka. Såg aldrig MG:s monter, :)  Tips kör ihop med någon tillverkare nästa gång.

//Mac

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Saken är den att MG tillhör LRF Media. Så MG är i samma monter som tidningarna Vi Båtägare Båtnytt och Segling. men som jag sagt tidigare så har ni vägarna förbi igen så ska ni få varsin tidning utav senaste numret..

MVH Gedda

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite lustigt att folk har missat den monter som är den första man ramlar in i när man kommer in i mässhallen. Kanske är man så stinn av upptäckarlusta när man tar det första klivet in att man istället för att titta nära kollar långt bort för att få en överblick över hur det ser ut.

Jag hade i alla fall ingen som helst svårighet att se var den låg.

Sedan är jag lite blyg av mig det måste tillstås men jag lovar att presentera mig i  Älvsjö (får man marsnummret av Båtnytt också?)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jadu cia ett marsnummer ska vi nog kunna fixa åt dig :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Står i montern och mässan har precis börjat släppa in lite folk. men inga köer direkt som det var igår. ser nästan lite folktomt ute i huvudingången :-) men det ordnar nog sig framåt middagstid när bakfyllan har släppt på folk ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Gedda!

Vi hade en trevlig pratstund på mässan. Hoppas att ägarna satsar lite mer till nästa år. Kommer ev till älvsjö....ska ta en ytterligare koll då.

Jag och sambon ska ta en tur ut på isarna....promenera till badviken som man brukar ta båten till på favoritön utanför Tjörn!! sist det gick var 1987!! Så Gedda idag kommer jag inte och hälsar på.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Absolut kommer det att bli bättre tills nästa år. Montern är helt ny och att MG inte har promotats mer var en liten miss som vi märkt redan innan denna tråd startades. Å andra sidan så är det bra att sådana här trådar kommer på tapeten. läropengar kan man väl sammanfatta allt som!

jag kommer förmodligen vara med i sthlm också så väl möt om du kommer!

MVH Gedda

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker inte att det är lustigt.. då det finns fler ingångar än den du gick in i. Själv kom jag in från precis motsatta sidan, där man går ner till veteranbåtsutställningen.
Så enda anledningen till att jag hittade montern, var att jag kom ihåg monternumret som stått här på MG..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Näbbgädda ju Flört

Törs man hälsa på dig på Älvsjömässan gedda efter det här inlägget?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När kommer du att vara i Stockholm?

Var i Stockholm under hela Göteborgsmässan. Funderar lite på att åka till Stockholm under mässan där, men ev.besök blir under nån vardag i början av veckan.

Isläget är nog ungefär detsamma som tidigare. Har, på förekommen anledning, inte åkt över bron på en 14 dar.

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Min roll här på MG är att jag är en helt vanlig skribent precis som ni.

Och att jag hjälpt till på mässan har varit av den enkla anledningen att jag har varit med på mässor förr och dom behövde lite hjälp till denna mässan och då ställde jag upp :)

Jag kommer att vara där i montern första helgen. har tyvärr inte tid att vara där andra helgen..

så välkomna till mässan då =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...