Knarr_variant 0 Postad 12 Februari , 2010 På styrbords sida sitter det en hållare i akternvad är den till för? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 12 Februari , 2010 En fenderkorg..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 12 Februari , 2010 Det måste vara till ett ankare som står uppochner med stocken i den smalare ringen och flyna hängande över den större ringen. Man kan också se en rulle för ankartampen längst ner vid relingen. Det var mitt tips Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lil-Bossan 0 Postad 12 Februari , 2010 Jag håller med ciaraud. Det ser ut som en hållare till en bruiser. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 12 Februari , 2010 Ankarhållare, Jag har en i samma ide, fast det är ett plaströr, hade ankaret sruvat i sittbrunnen tidigare bökigt att ta fram, skitigt att stuva ner, nu hänger ankaret färdigt på pulpiten färdigt att läggas ankarlinan finns i en korg strax intill. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Quies 0 Postad 13 Februari , 2010 hej-det ser ut som fäste för ett så kallat piteå ankare-vilket läggs i -upp och ner !! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knarr_variant 0 Postad 13 Februari , 2010 Piteå ankare, ja med båten följde det med ett ankare varav typen som jag alldrig har sett förut... Är det ett bra ankare. menar du att man bokstavligen lägger i ankaret fel väg? Tack för era svar, var på väg att skruva bort fästet =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 13 Februari , 2010 Sökte på Piteåankare men fick ingen träff. Ska förstås vara piteankare som en pitebo skulle säga. http://www.batskroten.se/nm_viewpart.php?id=8413 Där finns vad du ska hänga på pushpitkorgen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 13 Februari , 2010 Nja, ankare är ju tunga saker och bör nog inte tillåtas så mycket rörelseutrymme? Varför låta ett pite-ankare skramla runt i en sådan vid och klen hållare? Noterar f.ö. att akterpulpiten sitter ganska långt in på akterdäcket, genom att klicka på avartarbilden. Finns mao rejäl däcksplats akterut om den klena ringkonstruktionen ifråga. Nåt antagligen ganska lätt och lite mer utrymmeskrävande kan kanske vara mer aktuellt? Hmm, ett snabbfäste...nånting snabbt lättillgängligt skall rimligen stickas i uppifrån, kanske konformat. Kan det vara nån sorts fiskeboj eller flöte?.. Forgus länkbild på ett piteankare var intressant, idel kraftig spets och bara liten yta. Ser nästan lite exotiskt ut i mina ögon, och funkar nog heller inget vidare här i västkustens gyttjebottnar. Tydligen mest stenskravel på bottnarna norrut efter all landhöjning? //Thomas Edit: Kanske ändå, ihopfällt blir väl piteankaret ganska konformat?? Senast ändrad av Thomas-1 | 13 februari 2010 | 17:08 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser