hman 0 Postad 11 Februari , 2010 För något år sedan läste jag en artikel/broschyr om en ny typ av tank. Den bestod av ett plastmaterial som blåstes upp. Därefter belystes den med UV-ljus (tror jag) så att den hårdnade. Är det någon som vet om den fortfarande säljs eller om det blev en flopp? Och om den finns till försäljning, är det någon som har erfarenhet av den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 11 Februari , 2010 Aldrig hört talas om. Blåstes den upp på plats i båten för att bli formgjuten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hman 0 Postad 12 Februari , 2010 Precis. Iom att den är som en plastpåse från början är det lätt att få den på plats. Sedan blåser man upp den så att den blir formgjuten och därefter tänder man lampan så att den hårdnar. Detta är i alla fall vad jag kommer ihåg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Waveracing 0 Postad 12 Februari , 2010 Det är samma teknik som vissa företag använder för att renovera avloppsledningar. Googla på relining så kanske du hittar något där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hman 0 Postad 12 Februari , 2010 Hittade en hel del när jag googlade. Dock inget som stämde in på det jag söker vid ett snabbt ögonkast. Det som var bra med det företaget jag söker var att man beställde en tank i lämplig storlek. Den levererades med tanken, en inspektionslucka där alla rör- och slanganslutningar är klara och de verktyg som behövdes. Får kanske kolla av träfflistan lite bättre om det inte är så att någon annan i vårt avlånga land vet mer. Tack i alla fall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 12 Februari , 2010 Kolla med tandläkaren lyser dom inte med något ljus för att lagningen ska härda. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hman 0 Postad 12 Februari , 2010 Hahaha! Det har du rätt i. Något att borra ner sig i om inget annat hjälper. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oskar_W 0 Postad 13 Februari , 2010 Jag har också sett en sådan tank i en katalog jag tog på båtmässan förra eller förrförra året. Jag har för mig att det var Vetus katalog men är inte 100. Kom ihåg att jag tyckte att det var genialiskt till något stort stuvfack med konstig form, men den var ganska dyr tror jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hman 0 Postad 14 Februari , 2010 Vetus låter som ett bra tips. Har iofs kollat deras nuvarande sortiment utan framgång men ska försöka leta reda på förra årets katalog. Har den utgått så vore det ju synd eftersom idéen är genialisk för konstiga stuvutrymmen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ballad_kopian 6 Postad 20 Februari , 2010 har oxå för mej att det var vetus . jag har för mej att den kostade typ 8000-9000kr ? jag tyckte den verkade smart ide. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser