lisas 0 Postad 10 Februari , 2010 Var kan man hitta kopplingschema till en Bow thruster BP 500 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PCP-Roger 14 Postad 11 Februari , 2010 Jag har ett instruktionshäfte på den, finns ett kopplingsschema i det. Ska försöka scanna in det och läggut det. Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PCP-Roger 14 Postad 11 Februari , 2010 Här kommer schemat Roger Senast ändrad av PCP-Roger | 11 februari 2010 | 09:13 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PCP-Roger 14 Postad 11 Februari , 2010 Andra delen Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lisas 0 Postad 11 Februari , 2010 Tack för el schemat.Har köpt en Bow thruster 500B som jag nu förstår är modell äldre men den är ny aldrig varit monterad.Skulle vilja ha en manuall till den .Det följde också dubbla manöverpaneler till den ingen trumma Mått på trumma?Hur man monterar dubbla paneler ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PCP-Roger 14 Postad 12 Februari , 2010 Trumman -antar att du menar tunneln- ska väl anpassas efter hur stor propellern på BP-n är, mät från fästet som ska sitta på tunneln till centrum på proppen och skaffa en tunnel som har en diam. som är 2x måttet. Vad gäller reglagen så är det ju antagligen bara fjädrande 1 poliga tvåvägs omkopplare- koppla dom bara parallellt. Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lisas 0 Postad 12 Februari , 2010 Hej o tack Roger propellern är 178mm så jag antar trumman skall vara 185mm.skulle vara bra och ha en manuall .Det finns några frågor tex hur läng bör man max köra med motorn? finns det något stopp tid mellan höger och vänster körning ? vilken olja bör man ha? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PCP-Roger 14 Postad 12 Februari , 2010 Vad gäller körtid så bör man enl. den manualen jag har inte överskrida 3 min - men det är ju en oerhört lång tid att köra en bogprop. Fördröjning finns ofta inbyggd i styrboxen och brukar vara några sekunder. Finns det inte på modellen som du har så går det säkert att ordna med lite enkla komponenter-finns en del elektronikkunniga här på forumet som säkert kan hjälpa till. Oljan ska i min vara en EP-olja (Extreme-Pressure )Medium (viskositeten), finns hos alla båttillbehörsfirmor. Lycka till med monteringen- kanon att ha en bogprop. när det blåser och i trånga lägen. Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser