Gå till innehåll
onsdag 05 februari 2025
Gäst Hanna

hjälp oss att välja rätt familjebåt!!!!

Rekommendera Poster

Gäst Hanna

Hej! Vi har planer att köpa en båt till nästa sommaren. Vi är 5 personer, vill har marchfart helst över 20 knop. prisklass: 150- 250 000 Själv har vi funderat mellan olika dc-båtar, mest Bayliner, men den har inte så bra rykte... om någon kan tipsa om [ORANGE]bra testsidor[/ORANGE] och sidor där man kan se planlösningar, är vi också tacksamma! :roll: :roll:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Hanna! Jag skulle titta på båtar med för- och akterruff typ Flipper 850, Marieholm 24, Oxelö 30 mfl. Är skönt att ha två separate kabiner som är avdelade av sittbrunnen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hanna

jo, det blev en svenskbygge från 70-talet. Boghammar Magnum 28. Vi är väldigt nöjda! Förruffen kan vi klämma i oss alla 5 om så behövs, men vi har 2-3 sovplats även på u-soffan på aktern. pentryt finns på däcket och vi har även toa och webasto- värmare. Motorn ( king cobra 460) ger 25 knop på marsfart toppar 35-40 knop. skrovet fungerar bra även vid vassa vågor... :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej !¨ Akterruff är aldrig fel om han har barn. Sedan skulle jag satsa på en båt med dieselinombordare. Bensinmotorer är för mindre båtar och dc tycker jag. Diesel ger bättre ekonomi och framförallt lättare att sälja om den dagen kommer. Bayliner går bort i sådana fall, då de nästan uteslutande har bensinmotorer. Jag är dock medveten om att det blir svårt hitta en diesel som når dina fartkrav inom den prisklassen. Good Luck

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...