Yammamoto250 2 Postad 10 Februari , 2010 När ska vintern ge upp! Nån som vet? Jag är så jäkla trött på att skotta snö all min lediga tid Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 10 Februari , 2010 Nästa torsdag lovar yr.no oss 1,4 dm snö Men lugn. För varje dag som går så närmar vi oss sjösättning, även om det känns mycket långt borta just nu. Det positiva för oss ( inte för pimplarna) är att isen är rätt mör under all snö så förhoppningsvis går den fort när det väl slår om. ALLTSÅ. VARNING FÖR ISARNA!! Ni som tänker er ut. Den är tjock men mör Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gockemannen 0 Postad 10 Februari , 2010 Ja fy sjutton...är så less på detta lappmögel just nu. Vill bara ut i skärgården, fiska å grilla på en klippa...åka båt å ha det bra men icke... Sommar, kom nu! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 10 Februari , 2010 Lugna ner er..! Det är ju bara början av februari ännu.. Länge sedan jag såg grannarnas ungar ha så kul som de har nu. De är ute och leker i snön istället för att sitta inne och spela tv-spel eller vad de gör annars. Visst är det jobbigt att skotta snö, men det får man ta, det är vinter! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 233 Postad 10 Februari , 2010 Hellre snö och kallt i februari än sådant där skitväder det varit de senaste två vintrarna, dvs 4°C och regn, regn, regn och mörker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 10 Februari , 2010 Jag föredrar just i år en mildare vinter än den vi har. Har svårt att ta mig in till båten överhuvud taget med alls nö som ligger mot presenningens nederkant Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 10 Februari , 2010 Skaffa snöslunga ! En dag närmare sjösättning för varje dag som går. Passa på att börja planera & förbereda kommande säsong. De flesta brukar få bråttom sista dagarna före sjösättning, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
yama60 1 Postad 11 Februari , 2010 Ja, fast skaffar man sig en snöslunga kan man ge sig f**n på att kommande vintrar blir som de senaste, slask, blask och regn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 11 Februari , 2010 Jo men visst, se snöslungan som en försäkring! Både mot dålig rygg och mycket snö. Fördelen med mycket snö är ju att vattenståndet blir högre i vår och risken för grundstötning minskar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser