Gå till innehåll
måndag 23 december 2024
skuggteckning

När man längtar efter sommar, skärgård och båt...

Rekommendera Poster

En av mina hästtokiga döttrar kunde gå ner i källaren och öppna dörren till garderoben där hon hade sina ridkläder bara för att känna hästlukten.

Längta till sommaren - NEJ

Det är så mycket folk och båtar här då.

Om jag längtar till nåt båtrelaterat är det nästa måndag, då jag skall ner och jobba i båten igen.

Det första jag skall göra då, och som jag verkligen ser framåt mot, är att slipa glasfiberlamninat. Glad

fôlk vesste ente att kärl va galen förrän han sång å åd

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha, det gör jag också.  En härlig film där karaktärerna må vara en smula överdrivna, men alla finns.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Göta Kanal I funkar också...

Sommaren med Göran trodde  jag skulle visa lite västkust, men det var ju en klar besvikelse.

Eller så kan man gå in i vårt stora bildarkiv som är avdelat per val av natthamn och sätta igång ett bildspel på tv'n... fast då längtar man bara mer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi plockar fram filmen om Littorinas segling och bara njuter.

http://www.seglarfilm.se/ 

Den kostar några enkronor men är värd varenda en. OBS de kommer från Helsingborg och pratar skånska. Jag har rekommenderat filmen tidigare och då var det någon som hade synpunkter på att den inte var textad...........

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag  har en hel skock med båtar och tillbehör runt mig hela dagarna året runt så jag idkar båtliv dagligen. Lite avundsjuk på er som inte gör det. Det är lätt att bli mätt på båtar i min situationCool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag fåtöljseglar med böcker om segeltrim och taktik för att stå ut med vintern. Sen terapibloggar jag på www.monark700.com och försöker åka lite skidor då och då.

Men hörrni, tänk på en sak: trots att snön ligger djup på varvet är det inte långt kvar till vårrustningen nu. Tiden går fort.

post-21843-1394236241,1675_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, visst går det fort nu och framåt. Men när man ser det här vädret nere på båtklubben så känns det som oceaner av tid bort till man ska stå där och feja.

post-10005486-1394236242,7427_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Matrix

Lukta på ett snöre? det är tjärlek det!Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skottade fram båten ur snödrivan i lördags. El & VVS-renovering väntar före ordinarie vårrustnig. Nu är våren här!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eller så passar du på att göra fendrar av hampan Skrattande De nyare blev tätare och finare men trägen vinner....

post-20898-1394236244,9501_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Saknar båtåkandet men båtar har jag konstant närhet till. Ska som bäst börja uppbyggandet av en ny styrhytt på en liten lastbåt. Mycket svetsa kommer det att bli!

Loffe börjar bli för gubbig för vita duken. men det är en fantastiskt rolig och trevlig karl utanför filmvärden.

Kämpa på solen börjar värma bra nu!

/En som inget vet eller kan!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då bokar man en resa till båtmässan. Abbonnerad buss med 70 glada panchisar från båtklubben brukar det bli.

En trevlig vår-aning även om jag alltid frusit halvt ihjäl i snålblåsten utanför mässbyggnaden i Älvsjö.

Mässan i Göteborg var liksom förtidig för att ge den där riktiga vårkänslan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du vill alltså varken bekräfta eller dementera!

Andersson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tankarna vandrar i ganska konstiga banor också... Satt idag på en snöig perrong och väntade på tåget, och då såg jag mellan spåren en signal som såg ut precis som ett mittledsmärke. Ah, tänkte jag, där har vi markeringen för Borås angöring... Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Loffe var väl på bion i Åkers Styckebruk för ett tag sedan då de hade publikrekord. Runt 100 betalande om jag inte minns fel.

Själv kom jag hem från fjällen i måndags och det är nog mer snö här söder om Sthlm än där. Mer takdropp tack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag dämpar min skärgårdslängtan med Hessler/ Granaths Arholma- Landsort med vars info jag lägger ut waypoints på trevliga, för oss okända tilläggningsplatser i GPSen. Inte ovanligt att jag gör detta i sängen om kvällarna/nätterna till min frus förtret...

Kustbevakarna är också kul att kolla på via kanal5´ s hemida.

Ja, och så Allt För Sjön-mässan i Mars :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Konstigt Fredric - jag känner igen det där Skrikandes

Fruar brukar aldrig ha nån förståelse för allt det arbete man lägger ner bara för deras skull.Obestämd

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...