Sardaukar 12 Postad 21 Augusti , 2004 Allt du sa där visste jag redan...känns som vi totalt missförstår varann så vi lämnar det här ok? Visste du också att deplacerande båtar inte kan gå fortare i knop än vad de är i meter på längden? ;-) ok någon procent kanse isf... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 21 Augusti , 2004 ok förresten har jag nånsin sagt att en flatbottnad båt skär vågor bra? Känns som du bara försöker göra mig dum och okunnig :mad: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Humlan 0 Postad 22 Augusti , 2004 Stå på dig saradaukar, vilken båt som passar dig vet bara du! Din nya annons på blocket är bra, bättre bild än den förra. Viktor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 22 Augusti , 2004 Tackar...lite skymning när jag tog bilderna bara, så de blev lite mörka... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Erik R Postad 6 September , 2004 Fick en gång lära mig en formel för maxfart : 2.2 *rotenur(lvl), knop, meter. Alltså inte längden. Dvs för en 6.25 m båt blir farten 2.2*rotenut(6.25) = 2.2*25. = 5.5 Någon som känner igen formeln? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 6 September , 2004 Jo jag har också sett en formel någonstans, men kommer inte ihåg hur den såg ut. Lättaste är att använda detta kalkylbladet som ett par medlemmar här har snickrat ihop. :-) http://www.maringuiden.se/marinnytta/fartberakning/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 980 Postad 14 November , 2022 (redigerade) . Redigerad 14 November , 2022 av Rascal Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser