Lil-Bossan 0 Postad 8 Februari , 2010 Hej. När jag tog upp båten i höstas och spolade av den under så märkte jag att det flagnade lite i bottenfärgen. Jag hade tankarna på att laga med plastic-padding, lägga på gelcoatfiller, slipa och sedan bottenmåla. Är detta nödvändigt eller kan man köra latmansmetoden och bara måla med bottenfärg. Är det bara estetiskt eller kan plasten ta skada. Tacksam för tips. Danneman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 8 Februari , 2010 Hur länge har du haft båten? Det blir nästan alltid så på gamla båtar där underarbetet onte är riktigt gjort. Den metoden som du uppger tycker jag är meningslös. Aningen kördu med latmansmetoden, och det kommer efter hand fortsätta lossna botten färg. Eller så gör du det riktigt med en gång. Skrapa och slipa ner bpttenfärgen. Det är ett stort jobb, fast du kan börja nu, så är du klar tills det börjar bli skapligt väder ute. Lägg på en epoxigrundfärg enligt fabrikantens anvisningar. Bottenmåla. Efter det har du en bra botten för många år frammåt. Jag brukar alltid göra så något eller någraår efter att jag köpt en gammal båt. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stream 1 Postad 8 Februari , 2010 Såhär gjorde jag när jag tröttnat på snabbmetoden och ville få en snabb och slät botten: http://www.monark700.com/2009/03/31/epoxibehandling-och-bottenmalning/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 225 Postad 8 Februari , 2010 Helt OT - har varit på om detta förut, men jag tycker det är så kul... Har hittat en bild på min båt från våren 2009 - samma truck, ungefär samma plats på uppläggningsplatsen som i Streams blogg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 8 Februari , 2010 Orka... måla bottenfärg... och njut av sommaren..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser