didde_pil 0 Postad 7 Februari , 2010 Hej! Finns det nån som vet nån sida som det finns fräna flytande nyckelringar, trött på bara en rund boll av kork:P Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stortriss_hej 0 Postad 7 Februari , 2010 Sök på keysaver, billig, smart och jävligt bra. Säljer/använder såna själv! /stortriss_hej Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter069 1 Postad 7 Februari , 2010 Här finns ytterligare ett alternativ. www.water-buoy.com/ Finns på www.smartasaker.se //Peter Senast ändrad av Peter069 | 07 februari 2010 | 17:33 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 7 Februari , 2010 Den vill inte jag ha i fickan om jag skulle trilla överbord.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jan-- 0 Postad 7 Februari , 2010 Det brukar finnas en del på Tradera.comhttp://www.tradera.com/category/category.aspx?catid=1002 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 7 Februari , 2010 Men kära hjärtanens då.... ..det är väl bara att ta lite kork och limma ihop något själv till en egen konstruktion och testa i en kastrull med vatten hemma. Måla det gärna i vitt så syns det bättre i vattnet. Kul vinterjobb istället för att glo på dumburken och slipper gynna företag som tillverkar en massa skit och krimskrams, det är de som brukar sälja korkade saker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oceanis 2 Postad 7 Februari , 2010 Kolla grundfrågan! Man sökte något som inte var en vanlig rund kork... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 7 Februari , 2010 Oavsett vad ni köper eller bygger!!! Testa så att knippan flyter!!!! Säljer nyckelringar av olika slag och gjorde för några år sedan ett litet test. 90% av de flytande nyckelringar/hållare vi testade kunda bara bära 1-2nycklar. Klart best fungerar korken och de olika mekaniska prylarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 7 Februari , 2010 Den nyckelknippan jag har behöver en flytväst för barn. Bättre då med den däringa manicken med 12 meter lina och flytkork som piper iväg vid blötläggning. Är det djupare än 12 meter där nycklarna går i är det ju kört förstås. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stortriss_hej 0 Postad 7 Februari , 2010 Som jag brukar säga till mina kunder så är det ju oftast i hamn man tappar sina nycklar och då räcker 12 meter länge och väl. Som sagt klarar 3 kg vikt. Har själv haft en kork i nyckelknippan med låt säga till 10 nycklar krävs en kork stor som en tennisboll, den kan bli lite jobbig att ha i fickan. Keysaver is the king of the nyckelringar! /stortriss_hej Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 8 Februari , 2010 Passar på att varna lite för kulkedjan som ofta används till nyckelflöten. Inte helt ovanligt att dessa går upp och då kan nycklarna få en väldig fart ut i sjön! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 8 Februari , 2010 Clas Ohlson hade för något år sedan en flytande kula med en röd blinkande diodlampa som när den kom i kontakt med vatten började blinka. ProAqua heter den, vet ej om de saluför den längre. Jag hann köpa en och jag är nöjd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 8 Februari , 2010 Tjena Oceanis. Å just det...läs mitt svar, jag skrev att man man skapar en egen konstruktion, inte att de var runda. Å jag skrev att man testar så flytkraften räcker. Annars finns det självuppblåsande saker ungefär som vissa flytvästar. Kostar därefter. Å om de inte funkar....ja...då... Terrafobicas 12 meterslina är i så fall klart bäst. Men behöver man mer än 2 nycklar till båten? Till det räcker med en vanlig vinare kork. Hälsningar, Kalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyAnnila 2 Postad 8 Februari , 2010 Jag gör nyckelringar som flyter med 2 nycklar (1 vanlig och en mindre) 1 st vinkork som jag borrar ett hål tvärs igenom (från kort sida till kort sida) Trär igenom en tjärad tamp eller hampa tamp gör en stoppknop som inte åker igenom det borrade hålet. Splitsar en ögla i andra änden av tampen (där av att jag inte använder dynema el dyl) sätter dit en nyckelring. För att vinkorken skall se lite trevligare ut, gör jag en valknop runt magen på korken. Men som sagt. testa i en balja att det funkar med dina nycklar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lil-Bossan 0 Postad 8 Februari , 2010 Jag har mina båtnycklar i karbinhake som jag häktar fast i hanken på brallorna. Omöjligt att tappa nycklarna då. Jag fick i julklapp en nyckelring som ska blåsa upp sig till en luftkorv när den hamnar i havet. Hur ska man kunna prova om den fungerar. När jag provat är den ju förbrukad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 11 Februari , 2010 Lady Annila, din kork liknar den jag har, fast jag har målat min vit. Å limmat delarna. Kul jobb att sitta med i en skön vik med kvällssolen i ryggen. Lil-Bossan, det var just det! Det gäller att ha tro. Hjertmans säljer dem flr ca 150:- om jag inte minns fel. Ringarna. Inte tron, den får man inbilla sig själv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lil-Bossan 0 Postad 11 Februari , 2010 Jag får väl tro på att den funkar när det behövs. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser