kennan423 0 Postad 7 Februari , 2010 Hej! Någon här inne som köpt Gps från usa som kan lista några sidor samt om man sparar några pengar på det. Nu får isen släppa så båten mister oskulden, Måste iof få den först, haha Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 7 Februari , 2010 Kolla denna tråden..http://www.maringuiden.se/forum/;thread=224454 Värt att tänka på är väl om det följer med eropeiska kartor i plottern.. och att den använder samma gps-signal som används här. Har för mig att USA använder en annan signal.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 7 Februari , 2010 Köpte för några år sen en Lowrance från gpsdiscount.com , mycket nöjd. Lägg på 30 procent på priset för tull moms och glöm heller inte frakten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Killroy 0 Postad 7 Februari , 2010 köpte en Garmin 4010 från GPScity förra vintern, då var dollarn betydligt bättre... men allt funkade perfekt, svenska menyer o allt.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 7 Februari , 2010 Haver oxå handlat av GPSdiscount, allt fungerade perfekt, rekomenderas Amerikanarna avänder samma GPSsignaler som oss fast de har olika namn på vårat EGNOS! http://www.gpsdiscount.com/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Albin-Anna 1 Postad 11 Februari , 2010 Sparar enorma pengar på att köpa i USA, särskilt med tanke på dollarkursen. Efter att ha köpt båt på mässan ska jag åka över och köpa all elektronik i USA, exakt samma som här hemma hamnar på i runda slänga 150.000 SEK, men 8500 dollar där. (plotter, AIS, autopilot, dubbla joysticks, backkamera osv) boatersland.com Det är värt att lägga 4000 på resan enbart för det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 11 Februari , 2010 Tips Om du köper det över statsgräns i USA slipper du deras moms. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Albin-Anna 1 Postad 11 Februari , 2010 Tack för tipset Jag är medveten om det, så jag kör den vanliga (har en adress i USA) så jag beställer dit, sedan åker jag över och hämtar - totalt en besparing på två tredjedelar av priset - slipper delstatsskatt på det sättet också. Nu är kontraktet på nya båten påskrivet och klart, så nu är det bara det extra elektroniska lull-lullet som skall kluras på - och jeuvlar vad mycket man vill ha. Jag är osäker på om det kommer bli en båt eller en high-tech anläggning som flyter till slut :skrattar: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 12 Februari , 2010 Förslag på utrustning lasselundell.se/page2.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 12 Februari , 2010 Ingen bild Senast ändrad av Lasse-L | 12 februari 2010 | 10:23 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 12 Februari , 2010 Förslag på utrustning Nu med bild Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lillis 0 Postad 13 Februari , 2010 Köpte en Garmin 4008 när jag var över för en månad sen. Beställde från amazon.com. Sparade många tusenlappar mot att köpa hemma. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser