jobbargubben 2 Postad 6 Februari , 2010 Hej! Jag har en buster magnum -06 med original bottenmålning från ny. Alltså en svart färg som är påmålad under vattenlinjen. jag undrar nu vad jag ska behandla botten med för att få högsta toppfart. Båten ligger i sötvatten så beväxning är inget problem. tacksam för tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 6 Februari , 2010 Om bu inte har någon beväxning i botten vare sig du använder bottenfärg eller ej, så ska du givetvis inte använda bottenfärg, då denna bromsar din framfart. Polera hellre med Aluvax edl. Ger dig 2-3 knop högre fart mot din nuvarande med bottenfärg. /Zinderella Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jobbargubben 2 Postad 6 Februari , 2010 buster magnum är målad med lack liknande billack så det är ingen aluminium närmast direkt under bottenfärgen så aluvax kanske inte är rätt eller kan jag dra på det ovanpå? Senast ändrad av jobbargubben | 07 februari 2010 | 09:45 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 7 Februari , 2010 Om du kan avläsna bottenfärgen utan att skada lackskiktet så kan du behandla med ett silikonbaserat vax alternativt ett teflonvax. /Zinderella Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jobbargubben 2 Postad 7 Februari , 2010 ok! det är väl viktigast på den lilla biten längs bak samt kölen så det bli ju inte så stor yta som behöver behandlas. Jag borde kunna få bort bottenfärgen utan större skada på originalfärgen och den ska gå att bättra för den ska vara av typ billack. Vet du någon sort eller märke som är bra eller duger alla sorter av dessa typer. tackar för ditt engagemang Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser