Zinderella 0 Postad 6 Februari , 2010 Besökte mässan idag mellan kl (13-15,30) har aldrig tidigare varigt på mässan med så mycket folk. Hoppas att alla som var där ville kolla priset på båten som de redan äger och inte har för avsikt att skaffa båt för första gången. Om så vore fallet kommer hela havet att koka och vi får införa trafikjlus i hamnarna och kölapaer i naturhamnrna. Vart tog lågkonjuktunen vägen.... man går ju inte till finkrogen med tom plånbok. /Zinderella Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 6 Februari , 2010 Var där samma tid och kan bara instämma, aldrig sett så mycket folk på mässan. Lång kö till kassorna. Förvånansvärt många nyheter och inte som förra året där ett flertal tillverkare inte ens hade råd att trycka ny broschyrer utan körde med föregående års upplaga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Prosac 0 Postad 6 Februari , 2010 ...man går ju inte till finkrogen med tom plånbok. Nej det är sant...men 99% av alla som går på båtmässan gör det inte för att köpa båt utan för att kolla lite nyheter, drömma och i viss mån stilla sin abstinens och snacka med båtfolk.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mariatherese 0 Postad 6 Februari , 2010 Eller så äger man redan sin drömbåt men är ändå förfärligt intresserad av andra båtar. Och tycker det är kul med tillbehör, att prata med tillverkare och entreprenörer. Passa på att lära sig mer om båtlivet (som Dalslandskanal). Och som vi, bli oerhört nöjda med de fynd vi gjorde i London. Var där i fem timmar och tjötade med utställare och hittade nog ett och annat som kan vara värt att utrusta båten med. Passade också på att titta på jättebåten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 6 Februari , 2010 var ni förbi MG's monter? :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 6 Februari , 2010 Jag antar ett ca250000 besöker mässan under denna veckan. Vi får för kustens bästa hoppas att det med din beräkning inte tillkommer 2500båtar varav 50%hamnar på västkusten. Jag kanske skulle käka lite Prosac... kan inte hjälpa det, visst är det trevligt att kusten med allt var den har att erbjuda uppskattas av många, men då MÅSTE hamnar etc anpassas för detta. Köp en båt på mässan idag och har du tur så har du en båtplats som är din efter 5-8år beroende på båtstorlek. Nä ja änt bitter... /Zinderella Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Prosac 0 Postad 6 Februari , 2010 Ja usch..hemska tanke, men nu tror jag inte det blir 2500 NYA båtägare utan att man kanske byter sin gamla båt mot nån ny så får sådana som jag råd att ha båt då jag bara köper begagnat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 6 Februari , 2010 Och då är det någon ny som aldrig haft någon båt, som köper din... så i långa ledet kommer det i alla fall bli nya båtägare.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 720 Postad 6 Februari , 2010 ... och till dessa säger jag: Välkommen ut på sjön där det fins plats för ALLA, stor som liten, rik som fattig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 6 Februari , 2010 Visst är alla välkomna! Men problemet är båtplatser.. om det nu skulle bli en stor ökning av nya båtägare, vart ska alla ha sina båtar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 6 Februari , 2010 Trailerplatser t.ex: http://www.grefab.se/files/torslanda_lagun/gre_trailerfolder_web.pdf Senast ändrad av ulfa | 07 februari 2010 | 00:41 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 6 Februari , 2010 Då tror jag att de som är nya i båtlivet kommer sälja sina båtar efter första säsongen, för att det var för bökigt.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 7 Februari , 2010 Står här nere på mässan och hänger i MG's monter! hittills har jag träffat Smoegen idag.. inte varit så mycket folk här i övrigt än.. men det artar sig nog framåt eftermiddagen :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 7 Februari , 2010 och förresten glöm inte det att loggar ni in i montern så får ni senaste numret av valfri tidning (Vi båtägare, Båtnytt eller segling) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 7 Februari , 2010 Jag var förbi och fick en tidning men ingen frågade vem jag var så jag är fortfarande anonym irl! Blev lite besviken på segelbåtsbeståndet. Alla hade tagit med sin instegsbåt och lämnat de större hemma. De var en dyr mässa att stå på sa en utsällare, dom hade väl inte råd med flera kvm. Lite trist i alla fall men trevligt ändå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 7 Februari , 2010 Cia.. när var du där? :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 8 Februari , 2010 Och jag var där i fredags och loggade in men inte fick jag någon tidning. Var det därför att jag inte var så förtjust i monterns utformning, eller?/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 8 Februari , 2010 Jag var väl där vi 16-taget i går. Jag behövde i alla fall inte logga in för att bevisa att jag var medlem (har varit det i 6 år för den delen). Fick en Båtnytt som jag tacka för! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 8 Februari , 2010 ah då hade jag åkt hem redan.. stod i montern mellan 10-14.. japp 6 år här med faktiskt.. dock liiiiite lite längre än dig ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Leakim 0 Postad 8 Februari , 2010 Tack för tidningen och en liten pratstund om ipad och iphone - ska bli intressant att se hur ipad fungerar som plotter i båten till sommaren. Ska köpa iphone redan nu och träna lite... så var det ju det här med idéer om maringuiden - ny layout, mer bilder, nyheter osv. Mässan var ok men för lite segelbåtar och inte så stor trängsel tyckte jag. Nån som hört hur besökarantalet var i går? Leakim Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser