fillsta 0 Postad 5 Februari , 2010 Hej! Har köpt en motorbåt med en Yanmar diesel (2QM20H) den är sötvattenkyld med impellerpump. Den är körd i sötvatten, men jag tänker köra den i bottenviken (alltså i saltvatten). Jag är orolig att motorn tar stryk pga korrosion. Finns det något att gjöra? och i så fall vad kan det kosta? Tacksam får goda råd Christer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 5 Februari , 2010 Som en start.. Kolla bottenmålning på båten.. Kolla att du har rätt offeranod som är till saltvatten/Bräckvatten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fillsta 0 Postad 6 Februari , 2010 Hej! har hört att man med hjälp av växlare kunna ändra till sluten kylning Har köpt en motorbåt med en Yanmar diesel (2QM20H) den är sötvattenkyld med impellerpump. Den är körd i sötvatten, men jag tänker köra den i bottenviken (alltså i saltvatten). Jag är orolig att motorn tar stryk pga korrosion. Finns det något att gjöra? och i så fall vad kan det kosta? Tacksam får goda råd Christer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Logad 0 Postad 6 Februari , 2010 Du menar nog att den är sjövattenkyld. http://www.martec.se/ har ombyggnadssatser till slutet system. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser