Terrafobica 68 Postad 5 Februari , 2010 Är väl inget man skriver om på ett båtforum, eller? Men om en av årets deltagare är en hängiven båtägare och en trevlig båtklubbskompis då? I år tänker jag med nöje se på spektaklet och ge min röst till ägaren av klubbens fulaste båt, en gammal plastad fiskesmäck som är så genomröten att det är mull innanför plasten Go Salem! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 5 Februari , 2010 Det låter intresant. Båten alltså - inte melodifestivaltjafset. Har du nån bild på båten? tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 5 Februari , 2010 I vår klubb så måste alla medlemmar märka sina båtar med namnlappar när de står vinteruppställda på varvet. En dag nu i vinter så undrade jag vad det var för ståhej på varvets utsida när jag vaknade efter en natt i båten och gick dit. Då var det ett helt gäng ungdommar som var på väg att riva av täckningen på den båten för att ta sig in där. Han är nu befriad från kravet på namnad båt. Så att lägga ut en bild på den är nog dumt tror jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 5 Februari , 2010 Han är nu befriad från kravet på namnad båt. Och därmed den enda båten utan namn..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 5 Februari , 2010 Nåja men nog är det väl själva den att folk inte kan ge fan i saker bara för att det tillhör någon som är offentlig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 5 Februari , 2010 Som jag sagt i alla år.. Det finns folk till allt. Så är det alltid.. på både gott och ont. Sen om det var ett busstreck eller någon som ville förstöra, vet inte jag. Men jag hoppas på det förstnämda.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 5 Februari , 2010 Passa på att utnyttja situationen. Sätt namnlappen på din båt med tillägstexten Putsa mig så kanske vårrustningen går som en dans! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 6 Februari , 2010 Vi hade ett orginal här hemma i Kungshamn före min tid. Han var väl det man idag kallar förståndshandikappad. Efter honom finns många lokalt bevinngade ord, som faktiskt visar att han inte va så dum. Ett av dem löd; Folk är inte kloka En av de bästa historierna som visar hur inteliget han egentligen; Bertil, som han hette, bodde helt nära prästgården och mötte nästan dagligen kyrkokerden. Bertil hälsade varje gång artigt på kykoherden, men kyrkoherden hälsade aldrig tillbaka. En dag kunde Bertil inte låta bli att fråga; Varför hälsar inte kyrkoherden? Varpå Kyrkoherden svarade;Jag hälsar inte på idioter. Bertils svar var klockren;Men det gör jag Om historien är sann vet jag inte, däremot är det sanning att samma kyrkoherde avbröt sin predikan, gick ner ur predikstolen och gav min mor en rungande örfil, för att hon inte kunde sitta still, under den högmässa som hon var tvungen att bevista under sin komfirmationstid. Vi talar om mitten av 1930-talet. Min morfar beklagade alltid att han aldrig kunde komma tillräckligt nära för att av misstag trampa samme kyrkoherde på tårna med sina ståbeslagna träskor när han besökte pastorsexpiditionen pga denna örfil. men som sagt;Folk ä inte kloka tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 6 Februari , 2010 Nja, Fakiren har aldrig kommit in i min låtsamling, och efter att ha hört kvällens låt Keep On Walking så lär det så förbli. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 6 Februari , 2010 Han finns inte i min samling heller och det vet han om Tycker bara att det är lite kul med en klubbkamrat i tävlingen och jodå, han ska få min röst, man vet aldrig vad han tar sig för med båtarna annars, tänk på det Anders, du ligger ju intill honom Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 6 Februari , 2010 Mja jag har en båt emellan, men man kan ju rösta i alla fall. :-) Å andra sidan ligger jag redan på plus där, tror jag. Fick bogsera båten hans till upptagningsbryggan med min båt vid upptagningen. Inget batteri kvar. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 6 Februari , 2010 Vilken slarver, uteslutning? Får snabba på lite med det, jag avgår ju från styrelsen på tisdag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mariatherese 0 Postad 6 Februari , 2010 Toaen! Underbar historia! Hemsk präst! Damen på Klädesholmen med åtta barn och en drunknad man skrev till kyrkan om sin ekonomiska belägenhet. Hon fick ekonomisk hjälp från församlingen. Damen tog mod till sig och skulle tacka prästen; Hade jag vetat att det skulle gå så bra så hade jag skrevat tidigare... Ursäkta off-topic! Senast ändrad av mariatherese | 06 februari 2010 | 20:37 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 6 Februari , 2010 Det måste vara en stor båtklubb, med tanke på resultatet! Men det liknar ju mest en idol-audition, vart tog den svenska schlagern vägen? Och var är Petra Mede, och Tingeling? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 6 Februari , 2010 sämsta skiten någonsin.. ser hellre på let's dance och det är det tråkigaste jag sett :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 6 Februari , 2010 Jag skall inte ta den där med prästen som ville sälja en lott på en pläd till en gammal dam och blev missförstådd - Vissa skulle kunna tro att jag har snuskig fantasi! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 6 Februari , 2010 VÄLDIGT stor båtklubb det måste vara.. Såg det inte och kommer inte göra det i fortsättningen heller.. Har inte tittat på den där skiten på jag tror det är... kommer inte ens ihåg när det var senast.. måste vara länge sen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser