Gå till innehåll
onsdag 19 februari 2025
gockemannen

I brist på bättre ord...BÅTKÅT!!!

Rekommendera Poster

Lappmöglet ligger som ett tjockt täcket, eller som motorrumsisolering över vårt avlänga land. Dimman är tät och jag är förkyld (å karl...fatta va synd det är om mig) och så har jag ingen båt...kan livet bli jävligare?

Nu så lever jag ett otroligt bra liv iallafall, den kvinna jag älskar bär vårt barn i sitt sköte och vi skall gifta oss i sommar, självfallet på bryggan på landet. Jo visst är det fantastiskt och underbart!!!

Som vissa av er kanske vet så sjönk min båt i höstas, tre dagar innan hon skulle tas upp. Hade köpt trailer och skaffat båtplats, men ack den står nu och gapar tom likt en...en...ja en tom plats helt enkelt.

När man är förkyld så är det ju så att man har lite extra tid att tänka, titta på båtar och läsa gamla båttidningar så man skulle kunna, utan att överdriva, säga att det suger en smula i båttarmen. Allt gick dessutom bra med försäkringsbolaget så det finns lite pengar på båtkontot. Detta till trots skriker jag högt! Det säljs helt enkelt för få båtar i min smak och när de väl säljs så är det till ett pris som inte är fördelaktigt...ja iallafall inte för mig.

När man väl efter mången timma lyckats skrapa ihop en slant så duger nämligen inte den båt jag hittat längre utan en annan har fångat mitt intresse, lite större, lite nyare, lite bättre, liiiite dyrare...så det är bara att börjar spara igen. Är nästan rädd att jag kommer vara båtlös när isen väl spricker opp och detta mina vänner är ett öde värre än döden.

Vad jag vill med denna tråden kan nog få förstå, allra minst jag men jag kände ett behov att gråta ut mot mina fränder, de båtgalna här i vårt land. Så, har ni en båt som jag vill ha, ut med den på blocket till rätt pris =)

Tack för mig!

Ps, jag har verkligen för mycket tid idag...Ds.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du skriver inte vilken prisnivå Du tänker på - men köp gärna min för 550.000 om det är rätt prisnivå. En underbar båt men tiden räcker inte längre till för att göra den rättvisa. Kolla på min sjöbod - en Ryssö 30

Carl_Axel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det lär ju finnas två riktigt lyckliga dagar i en båtägares liv; den dagen han köper båten, och den dagen han säljer den. :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jodå! Jag har många lyckliga dagar!

Däremot ser man ibland en del bortglömda sorgliga båtar som skulle behöva en ny entusiastisk ägare.

post-15159-1394236232,2075_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gockemannen.

Du är på god väg att skaffa dig de viktiga och roliga sakerna i livet, ett stort grattis för det Glad.
Ta det lugnt, även båten kommer vad det lider.

Det första en båtägare tänker på när man har köpt båt är nästa båt man vill köpa.

BÅTKÅT är en passande beskrivning även för mig.

/Christer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

He He Skrattande

Kunde ha skrivit att det första en man tänker på han har skaffat en tjej är .....  Cool

/C

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej. såg denna underbara bild som jag varit på jakt efter ett antal år nu. är det din eller vet du / någon vart man kan få tag på en sådan.?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...