thomas-marine 0 Postad 4 Februari , 2010 Att vi inte har svarat beror på att vi fortfarande inte har kunnat ta oss ända fram till Manthona, pga att det fortfarande är avspärrat. Ialla fall var det så i början på veckan, när vi var nere i Åmål. Vi kan inte se mer än delar av Manthona men utifrån det vi ser, vilket inte är mycket mer än presenningens överdel, så VERKAR det ialla fall som om hon klarat sig. Sen vet vi ju inte med säkerhet förän vi har varit ända framme hos henne. Det är en nästan kuslig känsla att stå där och se förödelsen och tänka på alla båtar som brunnit upp och samtidigt se de båtar, som stod utanför, fortfarande stå kvar som om inget hänt! Det blir lite blandade känslor. Tacksamhet för att man klarat sig (förhoppningsvis oskadd) och samtidigt lite dåligt samvete över att man står och är glad, när man vet hur många som sörjer sina båtar. MVH Marine och Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gockemannen 0 Postad 4 Februari , 2010 Usch jag förstår er! Jag hoppas verkligen er båt och de andra båtarna klarar sig bra eller iallafall så bra man kan hoppas. Usch för detta med båtar. Min sjönk i höstas och att se henne, visserligen upptagen, men förstörd var bland det värsta jag sett. Det är ju en familjemedlem. Ja jag är knäpp som ser det så men jag tror många med mig tänker så om sina båtar. Därför, jag önskar er all lycka och kom gärna med uppdateringar! När tror ni de släpper på avspärrningen? //GockeMannen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thomas-marine 0 Postad 4 Februari , 2010 Vi skall försöka ta oss dit under helgen som kommer och hoppas att de har släppt avspärrningarna då. Och jag förstår verkligen hur hemskt det måste ha känts för dej, att se din båt förstörd! Har du funnit någon som känns rätt att ersätta den förra med? Marine Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gockemannen 0 Postad 4 Februari , 2010 Tack för omtanken! Jag har hittat ett par som känns bra, himla bra till och med...nu gäller det bara att förhandla om priset. Båtar är ju tyvärr inte gratis. Vill oxå säga, om nu olyckan varit framme, att mitt samarbete och min erfarenhet med försäkringsbolaget Atlantica gick mycket bra (så bra ett försäkringsbolag nu kan göra) och att de, trots mycket att göra, jultider och pappaledigheter skötte det mycket snyggt. Hoppas ni slipper det problemet dock. //GockeMannen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser