gockemannen 0 Postad 3 Februari , 2010 http://www.blocket.se/stockholm/Uttern_7000_m_autopilot_og_hydraulisk_styring_24854243.htm?ca=11&w=3 Är det bara jag eller verkar den inte otroligt dyr? Fast det är klart...jag vill ju ha den...men...dyr. Eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gockemannen 0 Postad 3 Februari , 2010 Attans att den ska vara så himla fin...usch... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 3 Februari , 2010 Jag vet inte om jag har svårt att förstå norska eller danska men hur kan man sälja en sån båt utan motor och erbjuda en motor på bara 25 hk ??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ingen 0 Postad 3 Februari , 2010 Priset verkar vara ganska mycket i överkant med tanke på att det inte är någon huvud-motor, den motor som finns är ju en hjälpmotor till denna båt och det finns motorfäste på SB sida på motorplattformen för extramotor. För övrigt så ser den i mina ögon inte vara i något särskilt skick då det gäller inredningen. Sålde min förra vintern med en 90 HONDA 4-takt -98 för 215.000:-, och då var den renoverad och ombyggd vad gäller inredning och el-system samt mycket utrustning. bl.a. takpanel mm. Se bilder i min Sjöbod !. Så priset på ovanstående båt bör nog sänkas rejält med tanke på att en motor kostar en hel del. Mindre motor än 90 hk är inte att tänka på till denna båt, tror att 120 skulle vara bra. mvh. Inge A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 3 Februari , 2010 Om ekipaget är dyrt eller ej låter jag vara oskrivet. För priset styrs ju av marknaden. I ditt fall ligger du lite pyrt till för det verkar inte vara många Uttern 7000 till salu. Själv köpte jag en 6000 för det var så attans svårt att hitta någon 7000. Och det får jag än idag ångra (dvs att jag inte väntade in en som jag kunde köpa). Som tidigare trådskrivare redan konstaterat behövs det en ordenligt motor för att få fart på båten och det finns bara en trollingmotor med. Är du efter en båt som du kan dels fiska ur, övernatta och möjligen traila är som jag ser det en Uttern 7000 en optimal båt. Sedan var det ju priset... surt. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser