Gå till innehåll
torsdag 09 januari 2025
KillerBoo

Halvdöd dopping

Rekommendera Poster

Skrattande

Det vågar jag inte säga här.. Tyst
Men jag skulle nog mer säga att jag har en tjatig papegoja.. Förvånad

Flört

Senast ändrad av Daniel_B | 06 februari 2010 | 00:41

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Otack är varldens lön lyder ju ett gammalt talesätt.

På den tiden jag var ung och vacker, dvs närmare 50 år sen, var jag på ett scoutläger med min kår. Vårt område låg intill en väg där alla gick - tex till badet. För att hindra att man drösade in på baksidan tälten hade man spänt upp ett fiskenät mellan vägen och tälten.

En dag fastnade en ekorre i nätet. Jag tyckte synd om honom och la ner väldigt mycket jobb på att trassla ut honom ur nätet. När jag var klar och skulle släppa honom, vände han på huvudet och bet mig i fingret. Det blev både sjukhusbesök och stelkrampsspruta för min del. Huruvida ekkoren överlevde bettet har jag ingen aning om. Jag kan ju va lite giftig ibland.

tommy

post-945-1394236231,8502_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst moderator

Kul tråd med mkt hjärta i. Synnerligen inspirerande och behjärtansvärt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Till och med i seglingens värld har det nu smugit sig in doping...

Förvånad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men Killerbo seglar ju inte - mer än på Sailonline förståss. Han riktiga båt ligger ju infrusen, bortsett vaken som han håller öppen för fågelvännernas skull. Att han har doping ombord, kan vi väl ha överseende med - åtminstone fram tills isen släppt sitt grepp.Flört

tommy

post-945-1394236233,1623_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Åhja! Vaken som är bakom båten ger ju till och med utrymme att kryssa på, jag tror nog han smygseglar lite emellanåt när ingen ser på.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haha, ja övning ger ju färdighet sägs det.. så jag brukar först dopa mig, sen doppa mig o sen utt på långsegling i vaken.. :)

Sailonline ja... hrrrrm, dom 2 senaste (de aktuella) seglatserna går inget vidare... har inte haft möjlighet att titta till båtarna på ett drygt dygn och den ena stod på land o den andra rakt i vindögat..  Men va gör det, jag startar maskinen o tar ett varv i vaken ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför har han badstegen nerfälld? Håller han vaken öppen för morrondoppet tro?

Lever doppingen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hrrrrrrrmmmm..... jo, det har nåt med ett dopp att göra för ett tag sen. Mer säger jag INTE

EDIT Till topic också: Jadå, Han lever och är ganska pigg verkar det som. Svårt att få honom att berätta iofs haha

Senast ändrad av KillerBoo | 09 februari 2010 | 11:12

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tur att du inte har anlag för särskrivning, då hade du haft en halv död dopping Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Killerboo: Har du släppt ut han än? Hur klarar han sig? Har du sett till han?

mvh
Kristian

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, jag har honom kvar i sittbrunnen :)

Killen jag pratade med sa att om jag släpper honom nu så är det en säker svältdöd så... tja, jag fortsätter att ge honom strömming varannan dag o mört varannan :) Varierad föda är ju ett måste om jag inte vill ge honom skörbjugg hehe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hahaha, radbrytningen gjorde att jag inte såg poängen förrän efter 3e genomläsningen eller nåt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är en dålig vakthund. Han sa inte ett kvack (eller vad nu doppingar säger) när jag knackade på skrovet i Lördags.

Eller så var han förståndig, och du hade tur. Jag drabbades nämligen av den fruktade Värmlänska ränneskidan under det dygnet jag var i Karlstad. Har varit mer eller mindre utslagen i närmare två dygn nu.

Barnbarn är farliga. Ådrar mig nästan alltid något skamstyg när jag hälsar på dem.

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, han varnar inte.. det bara smäller haha.

Rännskitan är lätt att undvika bara men vet hur. Fast det innefattar en hel del whisky och Gammeldansk, o sån medicin gillade du inte har jag för mig

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

*räcker upp handen* Låter som min typ av medicin!! Ja tack!  :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det inte olagligt att ta hand om vilda djur på detta sätt i detta land utan tillstånd från Jordbruksvärket ??

Jag läste om en äldre dam som tog hand om en skadad hök och det slutade att bylingen kom, sköt ihjäl höken och åklagaren bötfällde stackars gamla pensionären med 10 000 ??

[Det är vad makthavarna i detta land klarar av, för motor- och båttjuvar får härja fritt}.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, vissa djur får man tydligen inte ta hand om utan det ska göras av utsedda personer. Men det var en av dessa som ville jag skulle ta hand om den om jag kunde så jag tror inte det är nån fara för giljotinen. Skulle det vara så att myndigheterna vill jävlas så dör jag iaf med rak rygg, om än inte m huvet på skaft ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ta ner handen Anders! Medicinskåpet är fullt, recepten giltiga och känner du dig dålig så hör av dig Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur vore det om du skaffade ett akvarium med guppies till honom? Då kan han ju gå och knapra färskt käk när han känner för det och du behöver bara åka till djuraffären en gång i veckan!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nääääehörni mina herrar... Nåt akvarium skaffar jag inte till en pippi som inte duger till mat för män.. o några groupies har jag inte sett till sen jag var ung.

hmmm apropå groupies så spelade jag en biljardtävling ikväll f första ggn sen minst 10 år tbk.. lyckades klonka hem segern, men int fan kom he nån gruppi-int Terra, du får väl korrigera mitt uttal ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inatt hade Staffan käkat hela mörten jag lagt in tll honom och under dagen en hel strömming. Riktigt pigg och lite rymningsbenägen som han var så ringde jag upp pippi-experten och efter lite snack om vad man ska tro om Staffans kondition och ifall han behöver mycket öppet vatten eller inte så har jag nu släppt ut honom. Han tog ett varv på vingarna men kom tillbaka efter bara någon minut eller 2 för att landa i vaken och ta ett par dyk. Verkar som om vinterns goda gärning burit frukt till slut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Å vad jag tyckar illa om MGs nya bildvisningsfunktion!  Varför finns där inget kryss att klicka på för att stänga ner bilden?  Nu måste man ju klicka bakåt istället och kommer då även bort från tråden man läste i.  Ursäkta OT.  Kul att Staffan klarat sig så bra, har han blivit lite tam tror du?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Längst upp i högra bildhörnet har iaf jag ett kryss....

Tam är nog att ta i en hel del, men han kommer iaf fram till båten för att snappa upp de fiskbitar jag kastar i.. sen kan man ju fråga sig om det är för att han är van/tam eller om det är så att självbevarelsedriften vaknat... hoppas på det sistnämnda givetvis, men visst vore det kul med en dopping i hasorna när man knallar in på affären för att shoppa whisky ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Slutet gott, allting gott...som det ju brukar heta. Staffan känner sig nog bara lite omtumlad, men snart nog kommer tacksamheten på fåglars sparsamma vis? Alltså några meters förkortat flyktavstånd, för även fågelhjärnor tar väl nån sorts intryck av erfarenheter?

Själv är jag jämförelsevis en amatör i djurräddnings-branchen, håller mig till insekter. I särskilt uttråkade stunder kan således en upphittad - svag och uttorkad - humla eller geting få en droppe sockervatten framför sugsnabeln...

Faktiskt en ganska kul underhållning i det helt lilla formatet, ämnesomsättningen är såpass snabb att inom fem minuter brukar vingarna börja surra igen. Det låter lite som spitfire-motorer med glapp i tändning, när vingarna provas. Konstant högt varvtal, men med tydliga och helt korta avbrott. Snart nog godkänns försöken och hela ekipaget lyfter som om ingenting hänt...Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...