Gå till innehåll
lördag 01 mars 2025
skibsplast

aq170 b30 dör

Rekommendera Poster

Hej

Har en aq170 som dör och stannar,ibland efter 10 min ibland efter 1 tim. har bytt bränslepump,slangar monterat filter med vatteavskiljare ,dragit bort vevhusvent från förgasare,kollat tank,nya eldelar (allt utom tändspole) och börjar få slut på ideer. kan det vara spolen? tänkte beställa brytarlöst system med spole från drevdelar.se.

om nån har några tips så tackar jag. aq170 sitter i en dc21 ockelbo och är skapligt nyrenoverad.

mvh Henrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte svara specifikt för din motor.. Men jag vet att på en del tvåtaktare jag meckat med har tändningen strejkat ur när motorn blivit varm.. gnistan har varit kvar men den har varit blå och dålig.. när motorn svalnat har de hoppat igång igen

så jag hade nog valt att byta spolen med.. finns ju billiga på Feltema mm..

Mvh. Stortrissen..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Felsökningen verkar lite planlös. När den stannar måste Du direkt på den och kolla om det är brist på gnista eller bensin.

Ex.1 Spruta in startgas och prova att återstarta, går den igång då så vet Du att det är bensinbrist.

Ex.2 Ryck loss en tändkabel, håll den 2 mm från godset på motorn och prova att återstarta. Får Du ingen gnista, vet Du att det är ett elproblem.

/Claes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...