Terrafobica 68 Postad 2 Februari , 2010 Hur många är det? Själv får jag abstinens om dagen inte startar med lusläsning av båtar och båttillbehör till salu. Finns det hjälp för sånt här? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 2 Februari , 2010 Varje kväll sitter jag med laptopen i knät och läser nyinkomna annonser på seglare till salu. Det hela brukar sluta med att filmen jag ser är osedd då jag helt fokuserat på recensioner, inredningsdetaljer, akterruffar och segelegenskaper... Fast det är det värt =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 2 Februari , 2010 Visst är det härligt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 2 Februari , 2010 Ska vi starta AB? Anonyma blockoholiker Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gockemannen 0 Postad 2 Februari , 2010 Skriv upp mig oxå!!! Tjejen funderar på att låsa in datorn på kvällarna då blocket går varm på burken...ja se tjejen förstår inte hur viktigt det är att hela tiden veta allt om ALLA båtar och tillbehör som säljs i vårt avlånga land. Jag hävdar, lixom en journalist i ett reportage jag läste om här om dagen. De sämsta båtaffärer jag gjort är de jag inte gjort. Därför måste man ju hänga med...byter nästan båt oftare än strumpor men sånt är livet. Alltid på jakt!!! Flummigt inlägg...men så blir det när man har en 4-5 blocket.se-fönster öppna för att inte missa något... Ps, kan avslöja att de nyare smartphonesen är underbara vänner, de låter en kolla när man vill, exempelvis i sängen när tjejen somnat =) Ds. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 2 Februari , 2010 Haha jag känner igen mig mycket väl i det du skriver... Är pappaledig nu så var femte minut trycks det på uppdatera för att se om det kommit in några fynd, helt underbart eller sjukt avgör själv... Och då har jag inte ens fått min båt såld än... Hur f*n ska det bli fram mot våren med fler annonser och ett kapital på fickan? Kan man gå i väggen och bli utbränd av att surfa annonser? Man kanske skulle skaffa ett liv? Fast slår man ut det på hela året så blir det kanske en normalnivå på det för än så länge e man ju ute på sjön så fort det är väder till det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 2 Februari , 2010 Finns bärbara datorer med mobil uppkoppling också så du kommer inte undan då heller Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gockemannen 0 Postad 2 Februari , 2010 Usch ja...jag har (tyvärr) kapital på fickan men det verkar som om varje gång jag har nog med pengar så hittar jag något bättre...något jag gillar lite mer och som då så klart kostar lite till. Snacka om moment 22. Tror nästintill att det hade varit bättre om man inte hade några pengar, för då hade ju inte drömmarna varit lika lockande...alltså jag hade ju drömt men på en mer realistisk nivå. Nu är det ju som om varje dag är en uppförsbacke...snacka om dagens I-landsproblem. Ingen som vill köpa en njure? Jag har ju två å borde klara mig med en å då blir det ju mer pengar till båtkontot Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse_W 0 Postad 2 Februari , 2010 Skönt att man inte är ensam om detta. Men snart kommer ju båtmässan då får man lite båtkänsla live Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 2 Februari , 2010 Körde det i sommras men bara under semestern. Jag tycker att man har nog med grejor att släpa på ändå när man ska ner till båten. Så det brukar få bli en kvällstidning istället. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
akehudik 0 Postad 2 Februari , 2010 Själv har jag Blocket som startsida. Jag kan nog erkänna att jag är lite beroende, men det finns värre laster även om dom kanske är billigare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 527 Postad 2 Februari , 2010 Känner igen mig, alldeles för väl ;-) Och sen har man ju bevakningar också så man absolut inte missar de där som man ändå inte skulle missa för man letar så intensivt efter just dem... (och det varierar ju nästan hela tiden) Jag tittar också på såna båtar som jag tidigare ägt: Är min gamla båt ute till försäljning månne? Man är säkert inte riktigt klok Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jhea 0 Postad 2 Februari , 2010 samma här,tur att det var fler..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
--A-- 3 Postad 3 Februari , 2010 Skönt att man fick en diagnos... jag visste vad jag led av men inte att det hette Blockoholik :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 210 Postad 3 Februari , 2010 Åh vad skönt! Jag trodde jag var en Blockoholist, men inser nu att jag inte sitter speciellt djupt i skiten, jag är mer som en lådvins-Blockoholist. Fast, det kanske är så att förnekelse är en del av sjukdomsbilden? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 3 Februari , 2010 Helgblockoholist kanske? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 3 Februari , 2010 Eller skåpläser Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gockemannen 0 Postad 3 Februari , 2010 En bra grej med smartphone, den slinker så lätt ned i fickan och kan kollas så fort hon tittar bort...beroende...va jag neeeee Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 4 Februari , 2010 Hittade den här på blocket idag. Har endast använts en månad, i vad då? Saltsyra? Ser ut som något Bolinder Munktell tillverkat för 50 år sedan, det finns verkligen dynga på blocket. Får han den såld tro? http://www.blocket.se/simrishamn/Is_maister_25760817.htm?ca=11&w=3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 4 Februari , 2010 - Beroende av blocket?? - Inte jag inte, Jag kan sluta när jag vill Dessutom så kollar jag inte bara Blocket utan även finn.no och dba.dk, men som sagt jag har full kontroll. Senast ändrad av Marrexxx | 04 februari 2010 | 16:12 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
5756 1 Postad 5 Februari , 2010 Skönt att veta att man inte är ensam...... /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pgh73 2 Postad 5 Februari , 2010 Jepp, jag är definitivt beroende av blocket. Det roliga är att trots att jag inte skall handla något så kollar jag ändå. Men det är ju klart, där bakom horisonten finns ju ändå dagen-för-att-köpa-ny-båt. En iakttagelse bara, hade man varit allert så hade hade man nog kunnat göra en fet hacka genom att köpa och sälja objekt som finns där. Ganska ofta hittar man annonser med riktigt billiga grejor. Men det kräver ju lite kapital och tid... /Pär Edit, länktips: ebay, tradera(inte lika roliga men ändå) är andra roliga sidor. Men ni som är beroende känner ju säkert redan till dessa :-) Senast ändrad av pgh73 | 05 februari 2010 | 11:07 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Esteve 0 Postad 5 Februari , 2010 Och när Blocket inte riktigt räcker till... http://www.boats.com/ http://www.boattrader.com/ http://www.yachtauctions.com/inventory.php ännu tyngre missbruk? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 6 Februari , 2010 Okej, jag ger mig.. efter att ha läst denna tråden ett ANTAL gånger, så är det väl bara att inse. Jag är blocket beroende. Jag erkänner.. Har till och med blockets app i min iPhone, för att kunna kolla på resande fot.. Annars är det väl varje kvart på datorn hemma.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 6 Februari , 2010 Snygg akter du har. Jag kan ju skryta med att jag inte alls är beroende av vare sig Blocket eller Tradera. Går bara in om det är något jag behöver. I regel är det redan sålt, när jag kontaktar säljaren. Det påstås att summan av lasterna är konstant. Jag tycker inte vi tar upp frågan om MG och sailonline i sammanhanget. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 15 Februari , 2010 Hur yttrar sig denna sjukdom ? Blir ni helt okontaktbra eller gör man panikköp? Jag kollar bara blocket när jag vill byta båt eller hyra fjälstuga. /Zinderella Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 15 Februari , 2010 Inte okontaktbar men kanske lite irreterad när man blir avbruten och vill kolla igenom de senaste annonserna. Man går ju igenom ofta för att inte missa klippen.. Så panikköp kan jag inte påstå att det är, men kanske lite mera ogenomtänkta spontanköp kanske.. T.ex. när jag letade efter en nyare Johnson 90 hk motor till min båt, så ringde jag nästan på varenda annons i större delen av Sverige. Den är såld, den är såld, den är såld.. En annons hade varit ute en halvtimme.. den är såld. Själv slog jag till slut till efter 5 minuter och chockade säljaren, vilket skulle kunna anses som ett panikköp iofs, av rädsla av att inte ha någon motor den sommaren och att det blev en 70 hk istället. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stretti 0 Postad 15 Februari , 2010 Om inte Blocket räcker till kan jag rekommendera bestofblocket.se. En del annonser är hysteriskt roliga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marterius 0 Postad 15 Februari , 2010 Jag heter Marterius och jag är Blockoholist... Känner igen mig precis i beskrivningen, fast jag jag letar ju å andra sidan båt... Men usch så trist det var runt jul när det bara kom några få nya annonser per dag. Nu börjar man kunna få sig en rejälare daglig dos, och det blir mer och mer kul privatannonser... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 16 Februari , 2010 Jag hör också till denna skara, konstigt för egentligen är jag nöjd med vad jag har. Men det är så härligt att se så många olika båtar från hela landet. Börjar ofta dagen med en genomgång av båtarna på blocket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser