Gå till innehåll
måndag 10 februari 2025
kjli

köpa bayliner

Rekommendera Poster

Hej Funderar på att köpa en 1702 capri. Har ingen som helst båt rutin .är det en bra båt??? Vad ska man se upp med.Alla råd är välkomna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Tjörn

Med risk att reta upp Baylinerfolket så är min åsikt att Bayliner inte direkt är kända för att vara kvalitetsbåtar. Skulle istället rekommendera Coronet, Chris Craft eller Bertram som iofs är dyrare att köpa. Brukar dock tjänas in på stabilt andrahandsvärde samt mindre problem. En annan fördel är att du slipper en tråkig raggarbåt och istället får en klassiker.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Berra

Lyssna inte på Tjörn! Köp båten om alt funkar som du vill! Inte så mycket som kan hända med en så liten båt. Var derimot nogran med att kolla följande: 1. E båten importerad? isåfal kolla om den måste va CE-märkt. 2. E det inombordare på den kolla nogrant drev o motor, för det e der fallgroparna ligger på en sådan båt (gäller ALLA BÅTAR) Tycker annars båten e frän, så köp om priset o skicket överensstämmer! 8)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

håller me, men akta dig för båtar gjorda runt 87 till 1990...annars helt ok.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om man vill vara klassisk bör man välja en skandinavisk eka. Vill man vill ha en större, modern, snygg och potent båt kan man välja en Bayliner eller någon annan amerikansk båt och få pengar över till något annat. Jag är helnöjd med min Bayliner 2355. Såklart ligger det en del sanning i att man ska kolla extra noga på 80-talare. Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Berra

Vem har pratat om import???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mats

Ingen har pratat specifikt om privatimport ... Men! frågeställaren skrev ju faktiskt Alla råd är välkomna Det kan ju faktiskt vara så att den båt man tänker köpa i Sverige i tidigare ledelt är privatimporterad ... och då kan det ju vara bra om man betalar rätt pris för en båt som uppenbarligen saknar CE-märkningen ... och troligen aldrig kommer att få det heller! Signaturen Berra är ju oxå inne på samma viktiga frågeställning ...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Berra

Visst!, men skrem inte upp stackarn i onödan med dina negativa innlägg om importerade båtar! Senn har du helt fel i att en importerad båt aldrig kommer/kan bli CE märkt! Kolla fakta innan du lägger dina innlägg tyckar jag 8)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mats

OOOOpps !!! Det var inte menat som något negativt inlägg ... men det kan ju vara bra att veta problemen ang CE märkning INNAN man köper båten ... ... och eftersom jag har så totalt fel, kanske du eller någon annan kan berätta om hur lätt det är att CE-märka en privatimporterad jänkare ;) Det lär väl finnas massor med exempel att ta från ......... eller ??? Och tror man att det ska bli lättare i framtiden så kan man ju alltid använda nuläget som ett riktigt bra prutargument ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...