Gå till innehåll
söndag 10 november 2024
volvobergman

Min Selco börjar likna en båt! Vad tycker ni?

Rekommendera Poster

Snyggt!

(Just visat för flickvännen som exempel på folk som faktisk är värre jobbande båtägare än mig.)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ser riktigt bra ut. Jag kommer själv ihåg hur det var..... En liten sak bara. När jag gjorde min akterspegel så avslutades det hela med en yttre (plastad) plyfaskiva samt en rostfri plåt som motorn hängde på. Det var precis att motorn fick plats. Min akterspegel inkl plyfa (13mm) och rostfri plåt är 58mm. Min motor klarar 60mm.

Bifogar en bild. Hoppas Du förstår vad jag menar. Lycka till.

http://www.maringuiden.se/forum/;thread=249269

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra jobbat, det blir förvisso ganska usel timpeng på jobbet, men kunskap är värt mer än pengar....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Roligt att se lite andra project också!

Jag har mätt på min motor och det verkar vara ett 3 fäste på den. Alltså ca 76mm. Tycker det är lite svårt att mäta på motorn men 3 verkar ligga nära. Räknar dom motorfästen i tum på en Evinrude?

På min båt har jag bara ca 4mm över mellan motor och akterspegel. Det blir alltså bockad 1mm plåt och en kolfiberplatta på aktern.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dom räknar allt i tum på Evinrude inte bara motorfästen, dom är nämligen amerikanare.

Lycka till /Claes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Riktigt snyggt. Jättekul att följa ditt projekt!

Liten fråga: Var det någon speciell anledning du använde modelllera för att jämna ut kanterna i motorbaljan. Blir det verkligen bra grepp för plasten? Jag brukar använda plast utblandat med talk eller lyxa till det med mikroballonger.

Mvh Jonatan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grymt! Verkligen kul att följa. Det kan bli riktigt bra det här :-)

Lär gå fort med 70 hästar på den där. Akterspegeln ser bra ut i alla fall.

Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Om du kikar noga så ser du att jag vaxade baljan ( leran) innuti. Leran har nu tagits bort. Den var bara för att jämnna till kanterna på ett billigt och smidigt sätt. Det var bara att doppa fingrarna i vatten och släta ut den. Kostade bara 70kr kg.

//Henrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...