metmasken 0 Postad 31 Januari , 2010 Någon som har erfarenhet av Birdie 24 ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eirisch 1 Postad 31 Januari , 2010 Ja, mycket trevlig båt. Får du tag på ett exemplar med välbyggd inredning så finns en risk att du blir väldigt nöjd, fast det beror ju på vad du vill ha. // E Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
metmasken 0 Postad 31 Januari , 2010 Jag är nybörjare, vad ska jag tänka på när jag tittar på den? Kan man stå om luckan är öppen vid pentryt och kan man ha en porta potti i den ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 31 Januari , 2010 Här har du lite fakta, samt längst ner kan du klicka dig vidare till omdömen: http://www.sailguide.com/batfakta/info.php?id=243 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RikardE 265 Postad 31 Januari , 2010 Har en god vän som har en Birdie 24:a. Eftersom dom är byggsatser, egenbyggda skiljer det sig säkert endel i hur dom är inne.. Han har Spoltoa med setpitank i sin, försök hitta en sån så slipper du slabbet med portapotti.. Som föregående talare skrev, setill att du hittar en välbyggd.. Det är riktigt trevliga båtar! Riktigt trevliga att segla! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 31 Januari , 2010 Instämmer att Birdie 24 är en trevlig båt. En kamrat har en med välbyggd inredning, men det skiljer mycket åt pga självbyggen. Utombordare eller inombordare för de dagar vinden är klen och man har mygg i seglen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eirisch 1 Postad 1 Februari , 2010 Nu har jag ju inte seglat någon Birdie på ca 10 år, men jag minns den som väl balanserad och att den beter sig som en större båt. En halvkass hemmabyggd inredning är inte kul i längden, men det kanske ger dig lite prutmån. Vi seglade mycket mellan Oskarshamn och Öland i varierat väder utan känsla av obehag, trots att de flesta var ordentliga amatörer. Vi seglar idag en Misil II som nog är ganska lik på många sätt, men 10 år äldre. Birdien borde vara större invändigt, åtminstone på höjden. Inredningen i vår Birdie hade lite klaustrofobiska kojer där en bredaxlad karl hade svårt att vända sig under de uppfällda ryggstöden. Jag har även för mig att fötterna i några kojer stacks in i ett trångt utrymme, vilket också kan vara obekvämt. Jag tror du kan stå och laga mat hyffsat smidigt i birdien, men det är med huvudet genom luckan. Jag tror en Birdie är ett bra köp om den känns bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser