Gå till innehåll
lördag 21 september 2024
stortrissen

Förslag på liten styrpulpet båt i 100tkr klassen..

Rekommendera Poster

Hej

 

Du vill veta lite om HR 465.

Använde min till bad  och fiske och till dessa ändamål va den kanon. Bra sjöegenskaper, oöm, bra planlösning. Hade en Suzuki DF60 på den och den gjorde 28,1Kn GPS med 2 personer i men behaglig fart mellan 22 & 24 Kn. Har dock alldrig varit mer än 3 full vuxna i den. Lättsam att ta upp och i vattnet och inte så tung så man klarade sig med en EU trailer = Du kan lägga yttligare 8-10000 till på båten. MEN ska du ändå leta så försök hitta en HR 480 det är bara 15 cm båt till men det gör en jäkla skillnad. Har idag en HR 510 med DF100, va ibehov av större båt och är kanon nöjd. Dock kan jag hålla med om 435:an dett är en förklädd BADANKA!

Fattar inte detta HR hat på detta forum...

Är 3:e HR jag äger nu och har inge ont att säga om märket...

Alla andra båtar är ju oxå SAME SHIT DIFRENT NAME!!!!!!!!!

 

Mvh Henrik

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OK.. nu händer det lite saker här i tråden..

 

Angående HR 465 så skall de inte tillverkas fler än de som finns i lager nu tydligen.. den har ju varit med ett tag så det är väll inte så konstigt kanske..

En säljare jag pratade med (ja han säljer HR och nej.. man skall inte alltid tro/lyssna på försäljare men i alla fall....) sa att han personligen tyckte att 465´ an var lite vinglig och instabil och inte så bra i sjön.. han menade att de nya båtarna 440sc och 480sc är klart finare i sjön.. kanske bara säljsnack men iaf.. någon som testat båda (eller alla tre?)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Jo det kan jag ju hålla med om, men att jämföra en båt som väger 1 ton med motor och tex 465 som väger ca 500 kilo med motor så blir den vinglig men det spelar ingen roll om det står HR eller Ryds på den.. Men har du möjlighet så kom så nära 5m du kan med din budget. Har själv haft en 435= Badanka, 465= Nöjd och 510= kanon nöjd. Det är ju inge fel att kolla runt på olika märken men i slut ändan så är det ju du som ska äga och bruka båten och står det HR, Ryds, Buster eller Yamarin på den spelar ingen roll enligt mig.

Mvh Henrik

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...