smirre10 3 Postad 31 Januari , 2010 Jaha då var man upp till båten igen å kolla å det var sluschblandning i slangarna till sötvattenkylningen är det helkört nu eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 31 Januari , 2010 Jag hade samma sak. Det hade läckt några droppar från cirkulationspumpen (troligen precis när det sprängde) men i övrigt startade motorn och verkade OK. Hällde på mer glykol när det blev lite varmare. Glassdrinken i motorn spränger nog inte utom möjligen på slutna ställen där slushet sätter igen till en stabil propp. Som t.ex mellan vingarna på impellern. I motorn i övrigt har jag svårt att tänka mig att sörjan ska spränga då den har möjlighet att tränga ut i olika kanaler och bli lite högre nivå i expansionskärlet istället. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smirre10 3 Postad 31 Januari , 2010 Ok ja jag tror ju den borde ha klarat sig men jag har tänkt ta ur motorn i år för att få en renovering på den, har ingen lust att ha dom problemen på sjön jag hade förra året å vara nervös varje gång man åkte iväg! Senast ändrad av smirre10 | 31 januari 2010 | 15:29 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 1 Februari , 2010 Vad är sluschblandnig ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 1 Februari , 2010 Issörja - Slush puppie är en issörjeglass... därav har TS fått ordet slushblandning... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser