hanbla 0 Postad 12 Augusti , 2004 Hej! Jag har en IW25 snipa med en VP MD21 75hk. Idag när jag körde efter tankning började motorn gå ojämnt. Varvtalet ökar med några hundra varv och sedan minskar det. Fuderade först på om det var bränslefiltret, men när jag skulle lägga till, var det precis som om gasen hängde sig och motorn varvade 2000 varv. Gick som tur ner när jag lade i backen, gick sedan i fem minuter på jämn tomgång. Är det ngn som har något felsökningstips? eller som har en aning om vad det kan vara? Tack på förhand! /Hans Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maltei 0 Postad 25 September , 2004 en tusing på att det är matarpumpen...... Dyrt men så är det! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tias 0 Postad 26 September , 2004 hade det varit matarpumpen så borde den snarare sjunka i varv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenbja 9 Postad 26 September , 2004 Kan också vara att motorn suger tjyvluft i bränsle systemet, det brukar visa sig på det sätt att varvet går upp och ned samt att man ej kan reglera varvet med gasen, den rusar trots att man drar ned gasen. I vår klubb är det ett antal motorer som betett sig så och i de flesta fallen har det varit tjyvluft vid ngt filter eller slangklämma. det kan vara värt att kolla /Kenbja Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 7 Oktober , 2004 Jag tippar också på matarpumpen. Det sitter oftast en sil i matarpumpen, som kan bli ganska igensatt. Då brukar motorvarvet gå upp och ned beroende på hur mycket bränsle som lyckas slinka igenom filtret. Ta isär och gör rent silen och se vad som händer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser