sofiaeriksson 0 Postad 30 Januari , 2010 Hallå! Jag har aldrig i mitt liv seglat. Men har tänk flera somrar på att jag skulle vilja prova på! Någon som har något tips på olika alternativ av gruppseglingar under sommaren.. Under ett par veckors period. Själv är jag 20 år och kul om åldrarna ligger runt samma ålder. Tips?! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pheubus 2 Postad 30 Januari , 2010 Hej och välkommen till forumet! Quinnliga seglarsällskapet har eskader och prova på segling. http://www.qss.nu/ Det finns även massor av seglarskolor som man kan gå kurser hos. Om du har en kompis med segelbåt så kan du säkert tigga till dig en plats. Jag skulle vara intresserad om du hitta någon eskader med personer i 20-30 åldern så glöm inte att lägga in ett inlägg här i sådanna fall. mvh Jonatan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 30 Januari , 2010 kanske kan vara intresant var du befinner dig!- Ang. ålder så har jag fått kännslan av att på sjön blir vi alla barn på nytt! det enda som skiljer är erfarenheten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ziox916 0 Postad 14 Februari , 2010 Jag gick en bra nybörjarkurs i segling på Gunnars seglarskola i Ljungskile 1 vecka under sommaren 2008 som jag kan rekommendera. Inga förkunskaper krävdes och det var mycket learning by doing. Man seglade och bodde på sin båt tillsammans, 4 pers i varje båt (5 båtar tror jag att det var). Efter 5 dagars hårt slit hade vi lärt oss såpass mycket att vi kunde segla iväg på egen hand utan instruktör :-) Åldern var väldigt varierande men jag tyckte inte det spelade någon roll. Vi var alla där för att vi ville lära oss att segla och hade jättekul tillsammans. Lycka till!! Senast ändrad av ziox916 | 14 februari 2010 | 19:47 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser