Flayban 1 Postad 27 Januari , 2010 .....trots all snö, det blir ljusare för vareje dag, om 14V åker båten i plurret.(hoppas att isen är borta då). Barnen gillar att både bada och åka skriskor. //Jonas http://forbina9000.dinstudio.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 27 Januari , 2010 Ja visst är det HÄRLIGT! Tycker faktiskt att den här tiden när allt ljusnar och man har massor med planer och förväntningar är väl så bra som säsongen kan vara. Inte ens den soligaste sommardag ger så mycket ljusinput som en solig dag på isen eller fjället. Längtar tills folk börjar komma ner till varvet för vårrustning. Dit är det max 6-7 veckor. Det kan vara lite ensamt nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 19 Postad 27 Januari , 2010 Jag väntar på att minusgraderna ska släppa så jag kan fortsätta måla kölsvinet. Tror vi sjösätter V18 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 27 Januari , 2010 Hum hum hum! Vad ska man skriva i den här tråden då? Har du nåt bra förslag Killer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 27 Januari , 2010 T: Att man får hålla sig inne i sin mysiga båt o pimpla whisky i väntan på våren? :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 27 Januari , 2010 Haha, ja vad ska man säga? Ska bli skönt att sjösätta igen... funkar ju inte. Meeeeeeeeeeeeeen vi får väl sätta igång med Anders förslag.. krypa in o hälla upp en stänkare Idag är f.ö. första dagen på en månad som vi har plusgrader. Visserligen blåser det av helsike och snöar litegrann men vaffasen, helt klart har det vänt och när Nemtrix sjösätter vecka 18 så har ju en stor del av säsongen redan gått Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 19 Postad 27 Januari , 2010 Haha....jo visst är det så...nästa båt kommer utrustas för att ligga i året om. Mina söner pratar redan om att fiska makrill. Idag har vi haft en halv plusgrad och snöfall, sist jag var ute hade detta övergått i regn. Imorgon åker jag till biltema för att inhandla lite saker så jag kan jobba inne i boden med behaglig temeratur. Och snart är det båtmässa, jag och damen ska bo på hotell, utan barn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 27 Januari , 2010 Det är klart att det skall bli härligt att sjösätta i vår. Och det är väl för oss vinterliggare väl bara en 6 - 10 veckor dit. Med först skall vi ta upp. Sen får båten stå på land nån vecka innan det blir dags för årets sjösättning. Jag bävar för hur botten ser ut efter två år i sjön utan upptag emellan. Dessutom vet jag inte vad det är för bottenfärg som användts. Man kan ju alltid hoppas. Den tidigare ägaren var norrman. Så mycket is om det är här hemma har det inte varit på länge. Isen lär ligga 6 distansminuter på utsidan Smögen. Vattenståndet har återgått till det normala. Isen direkt kring min båt är fastfrusen i stenarna på den gamla nivån, så nu är det en knapp halvmeter vatten ovanpå isen. Det skall ju bli kallare redan i morgon. Fryser det igen kanske jag får en havlmeter is runt båten. När brukar iseg gå i Vänen och i Stockholm? (det senare borde jag veta själv, men mitt minne är bra men kort) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 27 Januari , 2010 En normal vinter brukar det vara isfritt i större delen av min del av sjön runt slutet feb början mars men isen i hamnen ligger tjockare än på länge så... hoppas på början av mars iallafall- Enda upptagningen jag kommer att göra är ett lyft tiiiidigt, innan kranen börjar bli uppbokad, för att kolla undertill och tvätta av skrovet. Sen åker hon tbk igen illa kvickt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PCP-Roger 14 Postad 28 Januari , 2010 Nu har det vänt.... Jo visst... Fy f....n fick skotta snö i nästan 2 timmar i morse för att överhuvudtaget komma till jobbet- fick sen köra på cykelvägen ut ur området för det är det enda som plogas med prio. i området. En tröst i eländet är ju att båten ligger inomhus Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 28 Januari , 2010 Nog känns det trots snöstormen att det har vänt. Det blir allt ljusare för var dag och vårens farliga mässor närmar sig. Själv ska jag också göra ett inspektionslyft, men inte förän första veckan i juli. Då ska hon upp några dagar för anodbyten, bottenmålning m.m. Sedan är hon redo för två år i sjön innan nästa upptag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
magnus27 1 Postad 2 Februari , 2010 Rolig tråd att följa. Kul att se att folk redan har börjat räkna ned till sjösättningen. Men det är ju klart man gör det om man är båtmänniska. Om 5 veckor är det dags för Allt för sjön mässan, en liten ljusglimt i mörkret. Vad är era heta tips inför mässan? Själv ser jag mest fram mot att kolla in Aquadors nya kabinbåt 22C. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PolePole 0 Postad 2 Februari , 2010 När vi kom ur huset för att åka till dagis idag utbrister treåringen glatt: Det är ljust ute! Yesss! Om två veckor är det planerat att skotta fram båten för att påbörja årets båtförbättringsprojekt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser