Tommy_d 0 Postad 23 Januari , 2010 Hej är det någon som har tips på hur jag skulle kunna räta ut min båtbotten utan att få en massa vikt av glasfiber och plast. Så det jag undrar lite smått över är om man skulle göra så det blir som dubbel skrov från aktern och en halv halv meter framåt. Vad tror ni om det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lizardking 7 Postad 23 Januari , 2010 Svårt att veta vad du menar men i träbåtar löser man det med lös durk normalt med ribbor av trä skruvade i tvärgående ribbor. /Micke W Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tommy_d 0 Postad 23 Januari , 2010 Det är en plast båt som av tidigare ägare är om bygg i botten för att komma upp fart med liten motor. Så nu när jag har en liten större moror på så får jag fel egenskaper på båten för den vill lyfta aktern. Så min tanke var om det kanske är lättare att plasta en låda som är lätt att passa in och bara fästa den med lite plast. bara för att inte behöva bygga upp det helt och hållet för att spara vikt på båten. vill inte att båten ska bli tyngre än nödvändigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 23 Januari , 2010 Du har ingen bild på det, så man kan få sig en uppfattning av hur det ser ut..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tommy_d 0 Postad 24 Januari , 2010 Jo jag ska leta fram en bild på båten. Så ni kan se hur det ser ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svwerker 0 Postad 24 Januari , 2010 Jag förstår inte heller riktigt hur det ser ut men undrar hur ett dubbelt skrov kan bli lättare än att plasta på där det är felbyggt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niclas_O 3 Postad 25 Januari , 2010 Är det inte lättare att ta bort det som är påbyggt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 25 Januari , 2010 Det är inte så enkelt att du har motorn för mycket intrimmad mot aktern? Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser