zerah11 0 Postad 23 Januari , 2010 Ska sy nya båtdynor till sommaren och har hittat ett tyg jag blivit förälskad i. Det finns med i boken Inredning ombord av Micke Westin och heter Fikonlöv, producent är Some. Ska vara UV-resistent. Har letat efter det på nätet men hittar ingen information. Är det någon som har någon idé om var man kan hitta det`? Bifogar bild på kudde sytt i tyget. Tacksam för hjälp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 720 Postad 23 Januari , 2010 Kontakta Micke Westin via Praktiskt Båtägande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 23 Januari , 2010 Då är det nog bättre att du kontaktar Micke Westin på hans nya jobb som chefredaktör på Svenska kryssarklubbens tidning På Kryss http://www.sxk.se/ tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 720 Postad 24 Januari , 2010 Svenska kryssarklubben? Va e de? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyAnnila 2 Postad 24 Januari , 2010 Visst är det ett härligt tyg. tyvärr är jag och guben inte riktigt överens, annars hade vi haft det i vår båt nu. I På kryss nr 9/2009 hade de en artikel om dynor och madrasser och en lista över leverantörer. Jag tror att det var på Somedesign jag hittade tyget (har det nu som bakgrundsbild på datorn) men deras hemsida verkar ligga nere, hittade dock ett telefonnummer 0340-387 70. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 25 Januari , 2010 Det är en förening för dom som alltid seglar i motvind - det hörs väl både på klubbens och på tidningens namn. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 720 Postad 25 Januari , 2010 alltså inget för spinnaker-glassare... Jo, jag känner till den samlingen, men jag var tvungen att retas, bara lite, med Dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 25 Januari , 2010 Taskigt - det fattade jag inte. Jag tog din fråga gravallvarligt. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 720 Postad 25 Januari , 2010 Usch då, hoppas att Du inte rapporterar mig till farbror Moderator. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 25 Januari , 2010 Dessa lakanspojkar.. de har ingen humor! Funderar allvarligt på att göra något för att lätta upp stämningen för dessa.. Undrar om jag skulle montera på några lakan på min motorbåt och sedan vinka glatt när man passerar för att se om det blir någon reaktion. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 25 Januari , 2010 Jag trodde att det var just det som Volvopenta och jag hade - humor. Humor är inte alltid lätt att förstå om man saknar känsla för det ämnet. Många av dem som ängnar sig åt tex stand up har egentligen ingen humor. Att folk skarttar åt sprit-,sex- och lyteskomikskämt är något helt annat än humor. Hasse & Tage tex dom hade humor. Å Tage Erlander. Listan kunde göras lång, och långt bak på den kommer Volvo Penta och jag. Jag tycker det låter väldigt bra att du börjar tänka i banorna att hänga på tygstycke på din motorbåt. Inte så mycket för att roa oss seglare, utan för det egna välbefinnandet. Som tyg tycker jag att till att börja med skall välja Fikonlöv, från Some. Efter hand kan du välja alltmer sofistikerade dukar till dina lakan. tommy sann humorist Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 25 Januari , 2010 Efter mitt inlägga om Micke Westins nya arbetsplats blev tråden öite OT. Jag förstår egentligen inte varför, men jag kunde naturligtvis inte låta bli att tjafsa med. Under att jag skrev mitt svar till Daniel_B Googlade jag på Fikonlöv, Some och hittade detta; http://www.inneonline.se/textil/fikonloev-some-/prod_430.html Det är ju bara fråga om en kudde i just det tyget, men du kanske kan söka vidare genom det företaget. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 25 Januari , 2010 Gott att höra att ni faktiskt kan ha lite humor... annars i många trådar och seglare man mött på sjön, så har det varit lite si och så med den varan. Jag hade tänkt mig ett tyg med segelbåtar på... gäller bara att hitta ett. Annars fungerar fikonlöv lika bra... jag är inte sån.. Men om det inte roar er, så känns det ju förstås lite lönlöst.. det var ju det som var tanken med det hela. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 25 Januari , 2010 Eftersom du nu tog upp frågan Sen är det kanske inte alltid så lätt att ta det från den humoristiska sidan när man möter den typen av totalt felkonstruerade båtar som med hjälp av stora motorer plogar upp stora vallar av vatten som dessvärre fortplantar sig långa sträckor. (I det jag skrev nu finns inte tillstymelse till skämt utan bara bistert allvar) Nej det är nog bättre att vi återgår till trådens ämne - tyger och tygmönster. Har faktiskt en gardin på mitt kontor med lite båtar och fyrar och annat marint. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 25 Januari , 2010 Jag förstår att ni har det jobbigt.. det har jag också, även om jag är motorbåtsägare. Då man har en mindre motorbåt så får man klättra i vågdalarna efter de större som inte saktar in.. men inget jag skriker och får hjärtattack över. Till din gardin.. Lite för rörigt mönster för min smak. Vill ha ett mönster med bara segelbåtar.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser