Gå till innehåll
onsdag 08 januari 2025
Gedda

Sportdårar?

Rekommendera Poster

Hej! har hängt här i snart 6 år och jag har nog inte stött på någon riktig sportdåre.. finns det någon mer än jag som är sportintresserad/dåre?

mvh Gedda

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skrattande

Beror väl på vad du menar med sportdåre..? Sportfiske?
På ett marint forum kanske det är det som ligger först i tankarna.. Flört

Men visst är man väl sportintresserad men ingen dåre, om man säger så.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kan ju vara så enkelt att det är ett båtforum och därför diskuteras båtar och inte sportFlört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jo men bara för att man hänger här så har man inte båtar i huvudet 24/7..

förövrigt är detta skrivet i övrigt snack

Senast ändrad av Gedda | 23 januari 2010 | 16:41

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, att prata om sport på ett marint forum kan vara roligt, men också omoraliskt... Flört

Därför är jag medlem på flera forum, med olika inriktningar..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sorry om du tog illa upp jag menade lite skämtsamt. Givetvis har många andra intessen än båtar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

då passar ju mitt motto

allt roligt är farligt fettbildande eller omoraliskt ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är klart att man är klart angelägen att AIK löser sina problem ;-)

Spelar hockey (målvakt på gubbnivå) och agerar målvaktstränare i sonens klubb. Squash, golf och tennis på hobbynivå. Snowboard/ skidåkare som gillar branta berg, riktigt branta berg :-)

Men sportdåre, njae :-)

post-15211-1394236224,8543_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hade jag varit moderator så hade jag tagit bort ditt inlägg fredric.. ajk är inget att ha.. ;-)

Senast ändrad av Gedda | 23 januari 2010 | 17:21

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tacka vet jag Färjestad.. det är laget det. Även om mitt lokala lag heter LHC.. Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skrattande Riktigt fint där...

Men för att be om ett råd.. Är det någon som har en respektive, som hejar på något annat lag än er själv... Min hejar på HV71.. inte roligt när de möter Färjestad. Slagsmål i soffan nästan.. Flört Hur gör man.. varsin tv i varsit rum eller...?

Senast ändrad av Daniel_B | 23 januari 2010 | 18:24

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kalman

Tjena Gädda

Det enda jag vet att det lär finnas en rund liten grej av nån sorts plast eller läder och att ibland så äre flera tusentals människor som samlas runt en gräsplätt och skriker och gapar som fabian. På själva gräset springer några killar i bara kallingarna och undertröjan och försöker få tag på den där runda saken. Men de är lite osams tror jag får när en får tag på den så kommer en annan och så sparkar bort den elakt.

Ibland slåss även de andra. Sedan går de hem .

Kan det vara någon sorts sport det där?

Jo visst ja. Ibland händer det att några andra tvingas springa runt den där gräsplätten varv efter varv, och de får inte ha annat på sig än kallingarna och undertröjan de heller. Jag tror det är en sorts straff för de andra brukar vara tysta och inte gapa som när de springer på gräsplätten. De som skall straffas riktigt hårt tvingar de hoppa över en lång pinne. Å klarar de den så får de mera straff genom att man höjer pinnen tills de ramlar och slår sig.

Det lär visst finnas ett ännu hårdare straff för några enstaka, mest feta gubbar, de kedjas fast vid en tung järnkula och tvingas sedan att kasta bort det. Som tur är brukar de kunna få loss den där kedjan så kulan flyger iväg utan att de skadar sig.

Men det kan väl inte detta som du efterfrågar eller hur?

Seglare använder sina kunskaper till att försöka ta sig fram med sin båt med hjälp av vinden. Det kan vara straff nog ibland.

Så jag vet inte vad som menas med sport alltså.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst var det en härlig match igår ;)

O snart ansluter Magic Mike...

Jag bara fullkomligt ÄLSKAR all sport.. förutom fotboll, friidrott, skidåkning, löpning, tennis, bordtennis, boxning, bownling, gång och.. Äh vaffaen, jag älskar all sport som utövas med klubbor, på en plan med 2 mål. Inte bandy iofs, men all annan sport är jag helt o hållet sportdåre. Tittar på ALL ishockey som sänds.. utom de matcher där inte Färjestad eller Tre Kronor spelar.

Jag såg en stund på en fotbollsmatch en gång. Tack o lov att det finns möjlighet att byta kanal :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

haha KB. igår var ju en fantastisk sportdag.. först handbolls EM.. kroaterna vann över ryssarna i en riktigt bra match.. sen var det valladolid-barcelona en dag på jobbet för barca.. deportivo-bilbao där filipe dock bröt benet.. inte så mysiga bilder http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/internationell/spanien/article6479550.ab

sen avslutades kvällen med lite handboll igen i form av Danmark - island..

toppenkväll :-)

Senast ändrad av Gedda | 24 januari 2010 | 12:08

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag säger bara, FÄRJESTAD, FÄRJESTAD, FÄRJESTAD!!! Skrattande

För övrigt ligger vi nog på samma nivå.. förutom att jag gillar att se när de springer runt och jagar den där runda bollen på gräsplanerna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Spelare köps och säljs.  Tänk om alla Färjestads spelare skulle säljas till Brynäs nästa år, och Brynäs alla spelare till Färjestad.  Vilket lag håller då brynäsaren på när han håller på Brynäs?  Nä tacka ver jag curling, en riktig sop-sport.  Föresten, höjdhopp och längdhopp, varför finns inte bredhopp?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det där såg ju riktigt roligt ut.. kanske ska börja titta på lite längdhopp! Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

segling verkar ju inte vara någon sport.. 

;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När jag var riktigt liten vidhöll jag att fotbollsspelare ville jag inte bli när jag blev stor och springa omkring i kallingarna. Jag var väl lite pryd på den tiden.

Senare i tonåren spelade vi ishockey på Långsjön strax söder om Hudiksvall. Då var jag lite sportfåne skulle jag tro. Hela vintern gick åt till att ploga upp en bana på isen och träna med pojklaget. Sen spelade vi i pojkserien på en riktig rink i stan. Ibland fick vi recentioner i HudiksvallsTidningen. Men med tiden dog idrottsintresset ut med studier, motorer, segling och brudar icke att förglömma. Första båten köpte jag som 18-åring. En OK-jolle. Jag har aldrig betraktat min egen segling som en sport utan som mer som ett fortskaffningsmedel att komma närmre naturen med.

Numera brukar jag lämna sportbilagan kvar i tidningsstället om jag nån gång skulle köpa en aftontidning. Nån annan kan ha större nytta av den.

Så dålig sportdåre är jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, bevare mig..! Detta får mig att tänka på den där... vad var det han hette.. Lejon Gran.
Kan det varit det? Nä, jag vet inte...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Segerparad efter 2009 års SM-Guld i handboll.. som gick till mitt kära Alingsås HK :-)

post-1122-1394236225,3558_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...