millenium 0 Postad 23 Januari , 2010 Jag ska ev byta utväxling på ett bravo 3 drev, men hur jävligt är det att schimsa in rätt spel? Görs det i övre knuten lr blir det i undre delen av drevet? Jag har ju klockor och allt för att mäta upp med men har inte rivit ett drev förut. Drevet har gått en sommar så det ska inte va några problem att få isär det.. Jag kanske inte ens behöver riva övre halvan? Hoppas nån har info och vill dela med sig.. drevet är ett bravo 3 -09 tyvärr med diesel utväxling, vet nån oxå vart man köper en ny utväxling till bra pris? Jag har fått ett pris på 12-14´ för utväxling och jobbet men tycker det är lite i överkant, vad har ni för åsikter om priset? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
millenium 0 Postad 25 Januari , 2010 Nån måste väl ha gjort det på den här sidan eller lämnar alla in?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 26 Januari , 2010 Jag tillhör nog dem som lämnar in, så som varande mindre motorkunnig. Läste igenom anvisningarna för montering av VP-drev och skakade på huvet. Får proffsen sköta. Och de kostar en del per timme. Men det borde finnas några mekare på forumet, det brukar pratas om att riva drev ibland... :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pheubus 2 Postad 26 Januari , 2010 (Tråkigt nog så) tror jag att du ska söka dig till boatlife.se istället. Där finns det både projekttrådar där de gör just detta samt sjukt mkt kunnigt folk som gör sånt själv. De vet förmodligen hur mkt det borde kosta också. Det finns dock några duktiga mekaniker på maringuiden också så kanske någon svarar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 26 Januari , 2010 det räcker inte med några mätklockor för att göra detta jobb ,det krävs mera specialverktyg för att mäta in rätta spel o demontera drev ,alt byt till ett annat drev med rätt utväxling.(priset är inget att säga om 12-14). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser