Gå till innehåll
tisdag 25 februari 2025
Terrafobica

Detta är en riktig gnälltråd som inte har med båtar att göra.

Rekommendera Poster

Jag har nu som invandrad norrlänning bott i Stockholm i 20 år.  En i mångt och mycket härlig stad med en ännu härligare skärgård som aldrig upphör att förvåna och förnöja.  Men, och det är ett stort MEN! Jag blir nog aldrig riktigt klok på mentaliteten.  Hur lyckas i stort sett alla näringsidkare med konststycket att anställa personal som är totalt ointresserade av sitt jobb?  Just nu håller jag på med en totalrenovering av lägenheten och massor av varor köps in.  Byggmax i Bromma hade trägolvet jag ville ha och lagersaldot sa att det fanns inne.  Efter en lång och krånglig bussresa så var hyllan tom.  Personalen var mer intresserad av att prata med varandra än med kunder så det blev en lika krånglig bussresa hem igen.  Väl hemma så gick jag in på Byggmax hemsida igen och gjorde en onlinebeställning istället, gissa vilken Byggmax varorna skulle levereras i från dagen därpå?  Bromma så klart, orken fanns helt enkelt inte att hämta varor från lagret och visa kunden.  Nå, nu skulle jag köpa glasbetong till badrummet.  Jarla kakel har sådant, men vad kostar det?  Ringde och frågade och fick till svar nån hundring  Köpte inget där men fnissar fortfarande åt det fantastiskt dumma svaret Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det känns sååååå Stockholm det som du beskriver. Göteborgare och Norrlänningar de  e riktigt folk, som vet hur man haterar en kund.                                                             PS ! vi hjälper även Stockholmare om de ber riktigt snällt Förvånad

/Zinderella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Flött te Värmland iställe

EDIT Tillägg: En klassiker i Karlstad är annars
Välkommen till Obs, det finns ingenting jag kan hjälpa till med... hoppas jag!

Senast ändrad av KillerBoo | 26 januari 2010 | 09:32

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad är haterar..? Är det göteborgska eller norrländska? Glad

Menar du att Göteborgare och Norrlänningar vet hur man hatar sina kunder?

SkrattandeFlört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Matrix

Obs på Bergvik? där har ja vatt. eller kanske inte, var nog på ICA.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hahaha... Va enkelt det é att klaga va? Med hantera menar jag att överträffa kundens förväntningar.Förvånad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...