Gå till innehåll
torsdag 12 december 2024
redneck

En annorlunda världsomseglare

Rekommendera Poster

Önskar köpa boken en annorlunda världsomseglare av Kurt Björlund! Ngn. vänlig själ som läst ut den kanske? HAr andra böcker att byta med vid intresse? annars köper jag den gärna! cpt. Ed

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför inte slå en signal till författaren, troligen har han den att sälja...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kurt Björklund avled i Dec -06, men boken finns säkert hos Nautiska förlaget

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hon

Boken är skriven av Marie Blomqvist i samarbete med Kurt Björklund. http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9189564200

Kurt Björklund avled i dec 2006 85 år gammal.http://hd.se/familj/2006/12/01/vaerldsomseglaren-kurt-bjoerklund-2/

Jag har visserligen ett ex, men det är inte till salu. Vissa böcker vill man äga.

Om du inte får tag på den, går det alltid att låna den på biblioteket. Har ditt bibliotek den inte, så kan de beställa hem den. Det finns alltid ett exemplar någonstans i Sverige.

Senast ändrad av toaen | 28 januari 2010 | 13:01

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Toaen... Har I huvudet på en ensamseglare av Olle Landsell, du vet han med Havsfidran?! Om du inte har den (hoppas jag...he...he) Bytar jag jämt över, samt står för frakten! How about it??? anl. träffade & pratade med Kurt vid ett flertal tillfällen & också en av de stora insperationskällorna för mig. Tyvärr kom jag aldrig till skott & köpte boken då... Han skulle ju signera den till mig hade jag tänkt men...

Du seglar väl/ seglade Havsfidra? MVH Håk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har seglat havsfidra i ca 10 år på 1990-talet coh storfidra mellan 2004 - 2008. Nu seglar jag en udda motorseglare, en Fjord 28 cs som heter Thallatha.

Dessvärre har har jag I huvudet på en ensamseglare, och har läst den ett par gånger. Det var ju för övrigt Åke Mattsons havsfidra nr 141 som Olle för övrigt ägde vid två tillfällen.

Visserligen har jag aldeles för mycket böcker tex tre ex av S/y Glädje som jag köpt i olika sammanhang utan att komma ihåg att jag redan hade den. Städade i min bokhylla härom dan och fick se dessa tre samt två ex av Göran Schildt´ s I odysens farvatten som jag köpt på Bokias bokrea - bägge exen.

Det är som man säger; Man måste hålla sig framme när mat och stryk vankas - annars får man inget

Tyvärr vill jag nog behålla mina böcker några år till.  Utom möjligen något ex av de ovan nämnda som jag har dubletter av.

tommy

Senast ändrad av toaen | 12 mars 2010 | 22:54

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK Tommy.  Det var jag som seglade Havsfidran Cov Haven om du minns?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo jag kommer ihåg det namnet. Dessvärre finns det inte med i min sammanställning. Vilket nr hade den.

Har du sålt den?

Vem var tidigare ägare?

När köpte du den?

Vilket segelnr hade den?

När sålde du den, om du inte har den kvar?

Om du sålt den, vem är den nye ägaren?

Svara inte här, utan skicka mig ett mail med din riktiga mailadress och namn och gärna ett telefonr. Det är naturligtvis frivilligt, men om du skulle vilja är jag tacksam.

Skulle du ha någon digital bild på båten blir jag inte ledsen om du bifogar det.

Jag har en ganska omfattande sammanställning på havs- och storfidror. Fick tag på Fisksätravarvets försäljningsmatrikel för ett tag sen. Tack Anders. Håller på att lägga in dom uppgifterna i min sammanställning. En hel del jobb, men en nytändnig i mitt arbete med att spåra gamla fidror.

Har lagt in begränsade uppgifter om fidrorna på min blogg. Havfidror hittar du här. http://thallatha.blogspot.com/2009/12/santa-marias-historia.html Dessvärre blev länkadressen lite tokig, men så kan det bli när man inget begriper.

Tar gärna mot uppgifter om andra fidror. Vilka jag har koll på kan ni se på min blogg

tommy

Senast ändrad av toaen | 13 mars 2010 | 08:44

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...