sea-ray_230 0 Postad 20 Januari , 2010 Många talar här om hur bra deras båtar är men vad är den sämsta båten ni ägt?Personligen är det en RYDS 510 -92. Skrovet gick väl bra i sjön men i stort sett allt plastarbete gick sönder, spruckna luckor, gelcoat rosor som bara spred sig, tunt skrov, skruvar som lossade osv, osv. Sista Rydsan för mig och inte blev det bättre av en Johnson 90hk på akterspegeln som strulade från första början och slutligen skar efter 2 somrar. Vad är era skräck båtar? Senast ändrad av sea-ray_230 | 20 januari 2010 | 14:57 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johan66smart 10 Postad 20 Januari , 2010 En jättefin dubbelruffad högsjösnipa i trä som jag köpte av en präst. Fick börja med att byta hela kölen. Den var rutten! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
5756 1 Postad 20 Januari , 2010 Lätt! Legend 21 sc Absolut den sämsta båten någonsin. Ingen kvalitet på vare sig finish eller gelcoat eller nått! Det enda som var bra var motorn en 5,7 liter v8 från volvo penta. /jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RikardE 265 Postad 20 Januari , 2010 Måste varit en Bayliner som jag köpte och blev tvungen att helrenover då del efter del rasade.. En vår fick jag byta motor, byta septicsystemet, montera värmare och ankarspel (beställt innan allt rasade) sedan fortsatte strulet.. Sak efter sak.. Manöverpaneler som jag fick byta.. Fast skall jag vara helt ärlig så gillar jag Bayliner endå.. Skulle gärna kunna tänka mig en ny Bayliner när det är dags att byta båt.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 20 Januari , 2010 Jofa winth 485ht. Gick som en skokartong i vattnet stötig och rackig. desutom fick jag börja med att renovera botten från köl och ungefär en halvmeter upp. Men jag fick den billigt och den var min första egna båt som man kunde sova i (om man var kort det vill säga vilket jag inte är) /D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser